کد خبر: 10647
A

از هر ۳ زن یکی از خشونت رنج می‌برد

خشونت‌های جنسی و جسمی علیه زنان هیچ گونه مرز جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی نمی‌شناسد به طوری که در سال 2014 بیش از 200 دختر در کشور نیجریه دزدیده شدند و مورد تجاوز جنسی و جسمی قرار گرفتند.

از هر ۳ زن یکی از خشونت رنج می‌برد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، گری لوییس، نماینده سازمان ملل در تهران طی سخنانی در همایش رفع خشونت علیه زنان  با بیان این که در سراسر جهان از هر 3 زن یکی از خشونت‌های جنسی و جسمی رنج می‌برد، گفت: خشونت‌های جنسی و جسمی علیه زنان هیچ گونه مرز جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی نمی‌شناسد به طوری که در سال 2014 بیش از 200 دختر در کشور نیجریه دزدیده شدند و مورد تجاوز جنسی و جسمی قرار گرفتند.

گری لوئیس با اشاره به تصاویر و ویدئوهایی از آزار و اذیت زنان در عراق افزود: در کشورهای توسعه یافته نیز در سال‌های اخیر، موارد زیادی از خشونت‌های جنسی علیه زنان در تیم‌های ورزشی و دانشگاه‌ها دیده شده که باید با استفاده از اقدامات عملی، نرخ خشونت را کاهش دهیم.

نماینده سازمان ملل در ایران تاکید کرد: در اکثر مواقع این خشونت‌ها از سوی فرد یا خانواده وی مسکوت می‌ماند به این علت که آنها نمیخواهند مورد تبعیض در خانواده و جامعه قرار گیرند. این در حالی است که تمامی افراد یک جامعه و مقامات مسئول در سراسر دنیا می‌توانند با به چالش کشیدن فرهنگ خشونت و تبعیض، به این سکوت و بهره کشی‌ها پایان دهند.

گری لوئیس به فعالیت‌های ایران نیز در این زمینه اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی لایحه رفع خشونت علیه زنان است و این نشان می دهد که مقامات این کشور به دنبال رسیدگی و حل این این موضوع هستند. بسیار خرسندم که امروزه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مردان و پسران، در راستای توانمندسازی زنان و دختران است چرا که ما مردان، ابتدا باید در مقابل خشونت‌ها ایستادگی کنیم و از اینکه مورد نقد اطرافیان قرار گیریم، نترسیم.

گری لوئیس با بیان این که سازمان ملل بنیانگذار کنوانسیون کاهش خشونت علیه زنان است،‌ گفت: در سال گذشته تمامی کشورهای دنیا با امضای آرمان‌های توسعه پایدار متعهد شدند گزارش عملکرد و اقدامات خود را در راستای کاهش خشونت علیه زنان، به سازمان ملل ارائه دهند تا به پدیده بهره‌کشی و تفکرات غلط خاتمه داده شود.


منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر