کد خبر: 10740
A

واکنش راکعی دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش به اظهارات رئیس بسیج جامعه زنان در گفت و گو با دیده بان ایران : ازدواج دختر بچه 13 ساله نوعی بازی کودکانه است

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در مورد اظهارات مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان، مبنی بر اینکه بلوغ به سن پایین رسیده است و برای کنترل مسائل غیر اخلاقی باید اجازه دهیم ازدواج صورت بگیرد به رویداد 24 گفته بود:بهترین زمان ازدواج دخترو پسر زمانی است که فرد به بلوغ ذهنی رسیده باشد

واکنش راکعی دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش به اظهارات رئیس بسیج جامعه زنان در گفت و گو با دیده بان ایران : ازدواج دختر بچه  13 ساله نوعی بازی کودکانه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نو اندیش در پاسخ به این سوال که آیا با ازدواج کردن دختر 11 ساله، مسائل غیر اخلاقی در بین جوانان و نوجوانان کنترل می شود، اظهار کرد: ازدواج مسئله ای بسیار مهم و امری پسندیده است و در دین اسلام هم به تشکیل خانواده تاکید بسیار شده است اما منظور از ازدواج این است که دختر و پسر در یک محیط امن  و سالم تشکیل خانواده می دهند ولی اینکه ما بگوییم که سن ازدواج برای دختر ها 11 سال و پسر ها 15 سال است عقلانی نبوده و من در این مورد اختلاف نظر دارم.

راکعی خاطر نشان کرد: بهترین زمان ازدواج دخترو پسر زمانی است که فرد به بلوغ ذهنی رسیده باشد و بتواند برای آینده زندگی خود تصمیم گیری کند و به اجبار خانواده و یا جامعه ازدواج نکند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به اینکه در شهرستان ها و مراکز استان ها آمار ازدواج زیر 15 سال رو به افزایش است، افزود: در نواحی جغرافیایی و نواحی خاص دختران از سنین 13 سالگی ازدواج می کنند. به نظر من باید از دختران آن مناطق نظر سنجی کنند و در مرحله اول نظر آنها را درباره اینکه میخواهند اصلا" به خانه بخت بروند یا نه را جویا شوند که متاسفانه اینگونه نیست و ازدواج دختر بچه ها در شهرستان ها به یک اپیدمی تبدیل شده است ما نباید فرصت تحصیل را به بهانه تشکیل خانواده و ازدواج از این بچه ها بگیریم.

وی افزود: به نظر من ازدواج یک مسئله شخصی است و خانواده یا جامعه نمی توانند برای آینده جوانان تصمیم گیری کنند. اگر خانواده ای معتقد است که فرزندش باید بعد از سن بلوغ ازدواج کند باید اجازه تصمیم گیری را به خودش واگذار کنند و اگر نظرش مخالف بود، ازدواج را به آن تحمیل نکنند.

راکعی تصریح کرد: بلوغ ذهنی بهترین سن برای ازدواج است و اگر عده ای به اجبار در ازدواج دخترها اعتقاد دارند باید به آن ها گفت که برای کنترل غریزه جنسی افراد بهتر است، آن ها را به جای ازدواج زود هنگام؛ به مسائل فرهنگی و انسانی سوق دهیم.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، ازدواج و طلاق کودکان را نوعی بازی کودکانه تلقی کرد و گفت: این کودکان بعد از طلاق به دلیل اینکه خانواده ها از آنها حمایت نمی کنند 

به ناچار به محیط های نا امن پناه می برند که حاصلی جز تکدی گری و کارتن خوابی را به دنبال ندارد.

راکعی در پایان خاطر نشان کرد: به عقیده من باید جامعه شناسان و روانشناسان باید هر چه بیشتر در امر ازدواج کودکان دخالت کنند و ایده و پیشنهادهای خود را این زمینه اعلام کنند.

گفت و گو نوگل تاجدوزیان 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر