کد خبر: 8290
A

بحث تساوی جنسیتی به بنیاد خانواده لطمه جدی وارد می کند/ نمی توانیم بگوییم خورشید کار ماه را انجام دهد

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: تساوی جنسیتی یعنی جابجا شدن نقش ها درحالیکه جابجایی نقش ها با فطرت انسان مخالف است و باعث به وجودن شرایط ناخوشایند برای فرد و جامعه می شود.

بحث تساوی جنسیتی به بنیاد خانواده لطمه جدی وارد می کند/ نمی توانیم بگوییم خورشید کار ماه را انجام دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان  با بیان اینکه بحث تساوی جنسیتی که جزو اهداف سازمان ملل است از جمله مقولاتی است که به بنیاد خانواده لطمه جدی وارد می کند اظهار کرد: دلیل اصلی زمین خوردن غرب در بحث سرمایه های اجتماعی و خانواده، به خاطر پیاده شدن موضوع تساوی جنسیتی است که زن را از هویت اصلی خودش دور کرده و جایگاه و شانیت مادر بودن او را تنزل می دهد.
 
وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که این موضوع نباید در جمهوری اسلامی ایران پیروی شود چرا که تساوی جنسیتی میان زن و مرد، تفاوتهای فکری و تکوینی میان این دو که به لحاظ عقلی و فطری پذیرفته شده را نادیده می گیرد تصریح کرد:علاوه بر آنکه شرع و شارع مقدس بر مبنای جنسیت زنان و مردان، وظایفی را برای آنها معین کرده ، عقل نیز حکم به تقسیم وظایف میان این دو می دهد؛ ما نمی توانیم بگوییم خورشید باید همان کاری را انجام دهد که ماه انجام می دهد یا برعکس چراکه این دو تفاوت های ماهوی با یکدیگر دارند که بر اساس آن وظایفی برایشان معین شده است.
 
اصلانی با بیان اینکه زن و مرد تفاوتهای تکوینی و تشریعی با یکدیگر دارند که بر مبنای آن برایشان تکالیفی معین گردیده است عنوان کرد: زن و مرد در انسانیت، کسب معارف الهی، کسب علم و دانش و کسب مهارت های مختلف هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند اما در زمینه وظایف اجتماعی تفاوت هایی میان این دو وجود دارد که حتما باید به آن بها داده شود.
 
رئیس بسیج جامعه زنان در پایان یادآور شد: تساوی جنسیتی یعنی جابجا شدن نقش ها درحالیکه جابجایی نقش ها با فطرت انسان مخالف است و باعث به وجودن شرایط ناخوشایند برای فرد و جامعه می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر