کد خبر: 12637
A

دادستان کشور: مسئولان به جای فرافکنی در مورد حادثه پلاسکو به فکر امنیت مردم باشند

منتظری: مسئله مقاوم‌سازی ساختمان از عهده یک دستگاه خارج است و باید همه مردم و دستگاه‌ها و شهرداری و شورای شهر در این قضیه تلاش کنند.

دادستان کشور: مسئولان به جای فرافکنی در مورد حادثه پلاسکو به فکر امنیت مردم باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام منتظری در جمع خبرنگاران درنشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ساختمان پلاسکو گفت: مسئله ایمن‌سازی یک موضوعی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. عمده مسئولیت آن به عهده شورای شهر، شهرداری و وزارت کشوراست. به نظر بنده در این گونه حوادث به جای فرافکنی و دادن رنگ و بوی سیاسی به این مسئله، باید به فکر مردم و امنیت آنان باشیم. 

دادستان کل کشور افزود: هر مقامی نسبت به مسئولیت‌ و جایگاه‌اش مسئول است. مسئله مقاوم‌سازی ساختمان از عهده یک دستگاه خارج است و باید همه مردم و دستگاه‌ها و شهرداری و شورای شهر در این قضیه تلاش کنند. اتفاق پلاسکو می‌تواند تلنگری برای همه مسئولین باشد. 

او تصریح کرد: ما نمونه‌های فراوانی مانند ساختمان پلاسکو در تهران و سایر شهرها داریم از این رو اقتضا می‌کند برای امنیت مردم به فکر آنها باشیم. متاسفانه در برخی موارد که ما شاهد قضایی شدن این پرونده‌ها بودیم، متوجه شدیم که قصور از ابتدای امر و از همان ابتدای صدور مجوز نقشه برداری و نظارت در ساخت وجود داشته است.

دادستان کل کشور افزود: مهندسان ناظر باید با وجدان کاری عمل کنند. بخش‌‌های مختلفی در این مسئله دخیل هستند تا هرکس باید به وظیفه خود عمل کند.

منتظری با تاکید براینکه بافت فرسوده احتیاج به تغییر دارد، اظهارکرد: امیدواریم از دل این حادثه ناگوار یک خیر بیرون بیاید و تدبیری در این باره اندیشیده شود و مسئولان را به حرکت در آورد. بخش قضایی در مقابله با این آسیب در آخر صف قرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر