کد خبر: 13476
A
دیده بان ایران توضیحات قالیباف در بهارستان را بررسی می کند؛

گاف فیلم قالیباف در مجلس / استفاده از تصاویر آرشیوی برای فیلم عملیات آتش نشانان پلاسکو

قالیباف امروز فیلمی را هم از فاجعه پلاسکو با خود به صحن علنی بهارستان آورده بود؛تیم رسانه ای شهردار تهران برای اینکه قدرت مانور و سرعت عمل نیروهای آتشنشانی در قبال فاجعه پلاسکو را در فیلم مزبور نشان دهد به اشتباه از یک تصویر آرشیوی استفاده کرد؛ تصویری که از سرسبزی درختان و نوع پوشش مامور راهور مشخص است مربوط به فصل بهار یا تابستان است.

گاف فیلم قالیباف در مجلس  / استفاده از تصاویر آرشیوی برای فیلم عملیات آتش نشانان پلاسکو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران که این روزها به سبب فاجعه پلاسکو صندلی ریاست 12 ساله اش را به خطر می بیند، امروز در مجلس حاضر شد تا از قصور سازمان متبوعش در فاجعه مزبور رفع اتهام کند.

قالیباف امروز فیلمی را هم از فاجعه پلاسکو با خود به صحن علنی بهارستان آورده بود؛ فیلمی که به تعبیر «جعفرزاده ایمن آبادی» بیشتر به فیلمی تبلیغاتی شباهت داشت؛ در این فیلم سعی بر القاء این گزاره بود که ازدحام مردم، عامل اصلی عدم امدادرسانی مطلوب در نخستین دقایق فاجعه پلاسکو، بود! همچنین در فیلم مزبور تلاش شده بود تا تجهیزات نیروهای آتشنشانی به رخ کشیده شود و به این ترتیب حرف و حدیث هایی که اغلب کارشناسانه است و حکایت از کمبود تجهیزات آتشنشانی کلانشهر تهران دارد، به خاموشی کشیده شود!  

قالیباف امروز مدعی شد که نیروهای آتشنشانی 2.5 دقیقه پس از حادثه پلاسکو، خود را به محل حادثه رساندند؛ این بخش از اظهارات جناب قالیباف با فیلم تهیه شده از جانب همکارانش که بر ازدحام مردم و خلل در امداد رسانی تاکید دارد، در تضاد است؛ مضاف بر این، تیم رسانه ای شهردار تهران برای اینکه قدرت مانور و سرعت عمل نیروهای آتشنشانی در قبال فاجعه پلاسکو را در فیلم مزبور نشان دهد به اشتباه از یک تصویر آرشیوی استفاده کرد؛ تصویری که از سرسبزی درختان و نوع پوشش مامور راهور مشخص است مربوط به فصل بهار یا تابستان است. 

جعفرزاده ایمن آبادی نیز امروز در صحن علنی مجلس در اثنای سخنان قالیباف به ساختگی و تبلیغاتی و بی ربط بودن فیلم نمایش داده شده از سوی شهردار تهران اشاره کرد و گفت: شهردار تهران در بخشی از فیلم خود تصاویری از رژه ماشین های آتش نشانی و آمبولانس را پخش کرد که این فیلم دقیقا ساختگی بود و هیچ ارتباطی با پلاسکو ندارد،چرا دروغ میگویید؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر