کد خبر: 7199
A
قناعتی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با دیده ایران:

شهرداری تهران در روزهای برفی سهل انگاری کرد/ با کمبود ۱۰۰۰ واگن مترو مواجه هستیم

شهرداری تهران با وجود اعلام پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه هفته اول آذرماه، شاهد بارش برف و کاهش دما خواهیم بود، نسبت به پاشیدن شن و نمک اقدام نکردند وشهروندان شاهد برف در سطح گذرگاه‌ها شدند.

شهرداری تهران در روزهای برفی سهل انگاری کرد/  با کمبود ۱۰۰۰ واگن مترو مواجه هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ دوشنبه هفته گذشته اولین برف پاییزی آغاز شد و شهر را سفید پوش کرد و بارش برف در خیابان ها موجب شد در مناطق 1، 2، 3، و 6 ترافیک سنگینی را در محورهای بزرگراه‌های چمران، مدرس، کردستان، نیایش و خیابان ولی عصر شاهد باشیم.

 از ساعت 6  صبح روز دوشنبه (1 آذر)، شهروندان تهرانی به دلیل کولاک و برف شدید در خیابان ها و عدم امکان تردد خودروها با مشکل روبه رو شدند.

ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه کلان شهری مانند تهران چرا با هر بار بارش برف غافلگیر می شود، به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خبری دیده بان ایران گفت: شهرداری تهران همه ساله با توجه به فصل پاییز و سرآغاز فصل زمستان با پیمانکاران مربوط به برف روبی قراردادی را تنظیم می کنند که قبل از بارش برف فعالیت خود را آغاز کنند.

شهرداری قرارداد پیمانکاران را پشت گوش نیاندازد

قناعتی ادامه داد: وظیفه اصلی این پیمانکاران این است که معابر عمومی را در سطح شهر پاکسازی کنند، البته این امر مستلزم این است که شهرداری قرارداد پیمانکاران را پشت گوش نیاندازد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در زمینه برف روبی برای تردد در معابر عمومی در روز اولی که بارش برف آغاز شده بود، سهل انگاری کرد، خاطر نشان کرد: انتقاد ما هم به شهرداری این است که چرا به اخبار هواشناسی توجه نکردند که شهروندان به هنگام تردد در معابرعمومی با مشکل مواجه شوند.

شهرداری آمادگی نداشت؛ غافلگیر شد

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مبنی بر اینکه عوامل شهرداری نسبت به موقع اعلام نکردن خود در مواقع بحران سهل انگاری می کنند، ادامه داد: در برخورد اولیه، شهرداری نتوانست آمادگی کامل داشته باشد و شهروندان را درعدم پوشش دهی برف غافل گیر کرد.

وی همچنین با اشاره به انتشار فیلم معروف تصادف خودرو به علت لغزندگی خیابانی در شمال شهر تهران تصریح کرد: شهرداری اگر در روز اول بارش برف سهل انگاری نمی کرد، خودروها اینگونه با هم برخورد نمی کردند البته ناگفته نماند که در روزهای بعد شهرداری، همه مناطق در معابر عمومی را پوشش داد و شن و ماسه را در ایستگاه ها قرار دادند و اگر شهروندی در تردد در معابرعمومی با مشکل مواجه شد با شماره 137 تماس بگیرد و مشکل آن منطقه را عنوان کنند.

قناعتی عملکرد شهرداری را در زمینه مواجه با بحران بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: عکس العمل شهرداری در لحظه اولیه بسیار ضعیف بود و در روزهای اولیه شهروندان هم با بحران ترافیک در خیابان ها روبه رو شدند و هم در معابر عمومی با مشکل در تردد مواجه شدند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به کمبود  قطار در ایستگاه مترو افزود: واگن سازی مترو هر ساله تعداد زیادی واگن قطار، تولید و مرمت می شود.

قناعتی با اشاره به اینکه برنامه ای برای افزایش قطار مترو در نظر دارید، اظهار کرد: انتظار داریم با تکمیل خطوط 6 و 7 ایستگاه های مترو هر چه سریع تر بار ترافیکی در ایستگاه های مترو کاهش یابد، زیرا در حال حاضر در خط 3 با کمبود حداقل 1000 واگن مترو مواجه هستیم.

او ادامه داد: برای افزایش واگن های قطار مترو با کشورهایی که در حوزه واگن های قطار پیشرفته ترهستند انشالله قرارداد ببندیم و برای استاندارسازی قطارها پیشرفته تر عمل خواهیم کرد. 

متاسفانه شهرداری تهران با وجود اعلام پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه هفته اول آذرماه، شاهد بارش برف و کاهش دما خواهیم بود، نسبت به پاشیدن شن و نمک اقدام نکردند وشهروندان شاهد برف در سطح گذرگاه‌ها شدند.

ترافیک پایتخت در اولین روز برفی به حدی سنگین بود تا جایی که حجم بالای خودرو در بزرگراه نیایش تا بوستان جوانمردان، در بزرگراه چمران تا پل گیشا و کردستان تا بزرگراه حکیم و بزرگراه مدرس تا بزرگراه حکیم امتداد داشت.

گزارش: نوگل تاجدوزیان 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر