کد خبر: 122659
A

رضا گوران «فیل» هوا می کند

فریدون جیرانی، منوچهر محمدی و منوچهر هادی برای ساخت فیلم‌های سینمایی جدید درخواست پروانه ساخت داده‌اند.

رضا گوران «فیل» هوا می کند

به گزارش دیده بان ایران؛  فریدون جیرانی به تازگی برای ساخت «فیل» به کارگردانی رضا گوران در نوبت دریافت پروانه ساخت قرار دارد.

جیرانی که امسال خودش برای ساخت «می‌خواهم سالم زندگی کنم» مجوز گرفته است، قصد دارد به عنوان تهیه‌کننده برای فیلم جدید رضا گوران همکاری کند. «سرکوب» اولین فیلم سینمایی گوران است که سال ۱۳۹۷ ساخته شد. او تا سال ۱۳۹۴ در تئاتر فعال بود و نمایش‌های «شب آوازهایش را می‌خواند»، «یرما»، «هملت» و «مرداب روی بام» از جمله آثار اجرا شده این کارگردان تئاتر روی صحنه است.

طبق اطلاعات ثبت شد در سایت سازمان سینمایی، بجز جیرانی، منوچهر محمدی هم درخواست پروانه ساخت برای فیلم سینمایی «پنج سال زندگی من» را به کارگردانی آرمین میلادی داده است. از این تهیه‌کننده سینما فیلم «چپ راست» هنوز اکران نشده است.

منوچهر هادی هم که در چند سال گذشته مشغول سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی بوده، برای ساخت فیلمنامه «حدود ساعت هشت صبح» به کارگردانی خودش درخواست پروانه ساخت داده است.

هادی که این روزها سریال «نیسان آبی» را در حال پخش از پلتفرم‌های اینترنتی دارد، بابت بعضی سریال‌های نمایش خانگی‌اش مثل «دل» و «گیسو» دچار حاشیه‌هایی شد. او ساخت فیلم‌های سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»، «زندگی جای دیگری است»، «رحمان ۱۴۰۰»، «آینه بغل» و «کارگر ساده نیازمندیم» را هم در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

گفتنی است «سرکوب» آخرین ساخته رضا گوران بود که با استقبال منتقدان همراه شد. این فیلم على‌رغم فشارها و مشکلاتى که در زمان اکران داشت با استقبال خوب مخاطبان نیز روبرو شد. / دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر