کد خبر: 138052
A

حجت‌الاسلام‌ محمد قطبی: بازی یک «فناوری» نرم و هویت ساز است/ بازی‌های بومی با گسترش اینترنت از بین رفتند

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: بسیاری از مؤسسه‌ها و کارآفرینان می‌توانند به عرصه بازی ورود پیدا کرده و به صورت حضوری و مجازی به آموزش بازی‌های مختلف بپردازند.

حجت‌الاسلام‌ محمد قطبی: بازی یک «فناوری» نرم و هویت ساز است/ بازی‌های بومی با گسترش اینترنت از بین رفتند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام‌ محمد قطبی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق، یکم شهریور، در یازدهمین جلسه از سلسله وبینارهای درس گفتار حکمرانی خلاق و دانش‌بنیان که با موضوع «بازی بومی محلی؛ ترجمه فناورانه ارزش‌ها» و به همت خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: هفت سنگ، قلعه بازی، زو و... از جمله بازی‌های بومی محلی ما هستند؛ بخش عمده‌ای از این بازی‌ها امروز با پیدایش اینترنت از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه تمام بازی‌ها از جمله بازی‌های کوچک نیز باید تحرک داشته باشند؛ متأسفانه امروز، تحرک از میان برخی بازی‌های ما از بین رفته است، گفت: بازی یک فرآیند رها شده نیست؛ بازی در واقع باید شامل یک ابتدا و انتها باشد؛ لذا سناریومندی بازی، ارزش ساز است.

حجت‌الاسلام‌ قطبی بحث به برشمردن ظرفیت‌ها و میدان‌های کسب و کار در بازی پرداخت و گفت: طراحی، تولید و عرضه لوازم بازی، آموزش بازی، لیگ‌های رقابتی و مسابقات، تعمیم المان‌ها و نمادهای بازی در تولیدات هنری و رسانه، تولید داستان و بازی واره ها، صادرات بازی، بازی نما و روایتگری بازی، بازی درمانی و آموزش از راه بازی از جمله میدان‌های کسب و کار در حوزه بازی‌ها به شمار می‌روند.

وی تأکید کرد: امروزه یکی از میدان‌های آموزشی موفق، آموزش بازی‌ها هست؛ ولی متأسفانه ما در این زمینه پیشرفت چشمگیری نداشته‌ایم، لکن بسیاری از مؤسسه‌ها و کارآفرینان می‌توانند به این عرصه ورود پیدا کرده و به صورت حضوری و مجازی به آموزش بازی‌های مختلف بپردازند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر