کد خبر: 147392
A

رسول نجفیان با «ژرفاخند» به تلویزیون بر می‌گردد

رسول نجفیان بازیگر، کارگردان و خواننده تلویزیون که بیشتر صدایش را در ترانه معروف «رسم زمونه» به یاد می آوریم این روزها در تدارک ساخت یک برنامه ادبی با عنوان «ژرفاخند» برای تلویزیون است.

رسول نجفیان با «ژرفاخند» به تلویزیون بر می‌گردد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رسول نجفیان بازیگر، کارگردان و خواننده تلویزیون که بیشتر صدایش را در ترانه معروف «رسم زمونه» به یاد می آوریم این روزها در تدارک ساخت یک برنامه ادبی با عنوان «ژرفاخند» برای تلویزیون است.

او با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم ادبیات کشورمان به فراموشی سپرده شود، اظهار امیدواری می کند که مخاطبان برنامه جدیدش را دوست داشته باشند.

نجفیان که در حوزه ساخت تله تئاتر نیز حضور فعالی داشته است، می گوید: تلویزیون پس از سالها به سمت تله تئاتر آمده و این اتفاق خوشایندی است.

رسول نجفیان درباره ساخت برنامه جدیدش با عنوان «ژرفاخند» توضیحاتی ارائه داد و گفت: ژرفاخند به معنای خنده عمیق در ۶۰ قسمت برای شبکه آموزش ساخته می شود که موضوع اصلی اش ادبیات کشورمان است. نویسنده، کارگردان و پژوهشگر برنامه خودم هستم. در این برنامه داستان های ادبیات را تعریف می کنم و اشعاری را با همخوانی گروه می خوانیم و نکته های پندآموزی که به درد جامعه امروز می خورد مثل حسادت، بغض، چشم و هم چشمی و … را بیان می کنیم.

او اضافه کرد: به عنوان مثال وقتی اشعاری از لقمان حکیم خوانده می شود، شخصیت لقمان حکیم را هم در برنامه نشان می دهیم. این برنامه اکنون در حال مونتاژ است تا بتوانیم ان شاءالله در همین روزها ۱۰ قسمت اول را برای پخش تحویل شبکه آموزش بدهیم. بازیگران «ژرفاخند»، از گروه خودم هستند و از بچه های تئاتر اند. این برنامه هم خواننده و هم بازیگر دارد که بنده روایت ها را مثل نقالان نقل می‌کنم و در عین حالی که داستان ها را می خوانیم شخصیت ها را هم نشان می دهیم. امید برنامه ای باشد که مردم دوست داشته باشند.

نجفیان که سال ها پیش در حوزه تله تئاتر حضور فعال تری داشت، درباره اینکه چرا این حوزه را ادامه نداد؟ چنین بیان کرد: بله من قدیم ترها تله تئاترهای زیادی مثل آسانسور، مرغابی در مه، تصادفی ها، عزیز گلاب خانم، مهمانی درندگان و … داشتم. یادش بخیر کارگردانی «مرغابی در مه» با خودم بود و نویسندگی اش با زنده یاد حسین پناهی. متاسفانه تلویزیون الان خیلی شرایط ساخت تله تئاتر را ندارد و رویکردهای دیگری دارد، اما ما درصدد هستیم که این اتفاق به زودی بیفتد و دوباره بتوانیم تله تئاتر کار کنیم. هرچند که به نظر می‌رسد خود تلویزیون هم به این سمت و سو آمده و قرار است اتفاق هایی بیفتد.

این بازیگر و خواننده در پی همین صحبت هایش در پاسخ به اینکه طی سالهایی که تلویزیون تله تئاتر نداشت چه آسیب هایی به این حوزه وارد شد و بهتر است اکنون به سمت چه موضوعاتی برای ساخت تله تئاتر برود؟ خاطرنشان کرد: به هر جهت تئاتر از وجوه مهم هنر است و هر پدیده که به آن اهمیت ندهد یعنی آسیب و عیب. در نتیجه تئاتر باید در تمام سبک ها از جمله داستان های ایرانی و غیرایرانی و داستان هایی که ضرورت دارند و به درد جامعه می‌خورند رونق بگیرد. ان شاءالله که این رویکرد اتفاق بیفتد. به نظرم تلویزیون باید به سمت موضوعات ضروری برود.

بازیگر سریال های کاکتوس، آشپزباشی، داستان یک شهر، مسافر ری، در حاشیه و ستایش۳ تاکید کرد: درک ضرورت بر همه واجب است. شما تا زمانی که گرسنه و تشنه نشوید به سمت آب و غذا نمی روید. سیاست فرهنگی هم باید به سمتی برود که نیاز جامعه است.‌ ‌قطعا وقتی ضرورت ها درک و مدیریت شود سوژه‌های خوبی انتخاب خواهد شد که به درد مردم می خورد.

رسول نجفیان در پایان گفت و گو درباره حضورش در عرصه بازیگری در تلویزیون گفت: کاری با عنوان «ماشین مشکل گشا» قرار بود کار شود که این اتفاق نیفتاد. فعلاً کاری که برای تلویزیون رسمیت داشته باشد ندارم و تمام توانم را برای همین برنامه «ژرفاخند» گذاشتم تا ان شاءالله بتوانم بزودی و به موقع به آنتن برسانم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر