کد خبر: 22276
A

ماهنامه ندای قلم با موضوع انتخابات شورای شهر منتشر شد

سومین شماره ماهنامه «ندای قلم» به مناسبت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر با موضوع شهر منتشر شد.

ماهنامه ندای قلم با موضوع انتخابات شورای شهر منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با توجه به اینکه ۲۹ اردیبهشت ماه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها برگزار شد، شماره سوم نشریه ندای قلم به مناسبت انتخابات شوراهای اسلامی به مسألة شهر پرداخته است. تلاش شده در این شماره از منظرهای مختلف و به صورت آکادمیک به شهر پرداخته شود.

در این شماره از نشریه، استانداردهای لازم برای تعریف یک شهر، از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است.

توسعه پایدار شهری از منظر اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، شهروندی یعنی مسئولیت و مشارکت، بررسی موقعیت شهر و شهروندی در عصر مدرن، اصلاحات ارضی و شکل گیری بافت شهری، ایجاد و توسعه شهر سالم، نقش زنان در جامعه شهری، نگاهی به کارآفرینی شهری، شهر و رسانه، شهرهایی از جنس زبان، شهر و کتابخانه از عناوین مطالبی است که در شماره سوم ندای قلم منتشر شده است.

«ندای قلم»، عنوان نشریه‌ای است که در حوزه علوم انسانی، زیربخش‌های فرهنگ، هنر، تاریخ و ادب و در حوزه‌های اجتماعی، کتاب و کتاب‌خوانی، مبانی اقتصاد و محیط زیست، رویکردهای اصلی این نشریه تعیین شده‌اند. در این میان، تلاش می‌شود با مطالعه و بررسی نیازهای فرهنگی و اجتماعی جدیدِ جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانایی‌های مراکز علمی و پژوهشگران، حوزه‌های تعاملی آن‌ها با جامعه پوشش داده شود.

در این نشریه، انتشار یافته‌های علمی در راستای  مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌های فرهنگ و اجتماع و آثار، حاوی نظریه‌ها، راهکارها و روش‌های جدید، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه تلاش در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ اندیشه‌ورزی و پرسش‌گری، ارتقای نرخ سرانة مطالعه و احترام به محیط زیست، از اولویت‌های این نشریه است.

شماره سوم ماهنامه ندای قلم در ۴۴ صفحه و با قیمت شش هزار تومان به روی دکه های مطبوعاتی رفته است._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر