کد خبر: 62975
A

رد پای دلالان در انتشار کتاب‌های سخیف روانشناسی

هومن نامور با بیان اینکه بازار تولید و پخش کتاب در تغییر ذائقه و سلیقه‌ مردم تاثیرگذار است، تاکید کرد که دلالان پشت قضیه‌ این آشفته بازار کتاب‌های سخیف روانشناسی حضور پررنگی دارند.

رد پای دلالان در انتشار کتاب‌های سخیف روانشناسی

به گزارش دیده بان ایران، هومن نامور کارشناس فرهنگی روز جمعه (ششم اردیبهشت ماه) در نشست نقد و تحلیل آثار روانشناسی که در سالن ناشران آموزشی برگزار شد با انتقاد از افزایش روزشمار قیمت کاغذ در آستانه‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: چگونه است که با این سیر نجومی قیمت کاغذ، هنوز برخی ناشران حاضرند کتاب‌ها را با ۵۰ درصد تخفیف بدهند.

او کتاب‌های مرتبط با روانشناسی را از پرفروش‌ترین‌های بازار کتاب ایران عنوان کرد و از نشر و چاپ کتاب‌های سخیف و پوپولیستی (عامه‌پسند) در حوزه‌ روانشناسی انتقاد کرد.

نامور گفت: آثار سخیف، بازار کتاب‌های روانشناسی را بلعیده است و حجم تولید آثار این‌چنینی و عرضه‌ آن، ذائقه و سطح انتظار خوانندگان این حوزه را خدشه‌دار کرده است.

او بر لزوم خرید کتاب‌های خوب و سلیقه‌ساز تاکید کرد و گفت: تا زمانی که خریدار کتاب‌های سطح پایین و سخیف باشیم کتاب‌های فاخر را به حاشیه رانده‌ایم و به دلالانی که تنها به دنبال درآمد بالا هستند کمک کرده‌ایم.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه بازار تولید یا پخش کتاب در تغییر ذائقه و سلیقه‌ مردم تاثیرگذار است تاکید کرد: دلالان و کارترها، پشت قضیه‌ این آشفته بازار کتاب‌های سخیف روانشناسی حضور پررنگی دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر