کد خبر: 90237
A

بنیاد سینمایی فارابی با ارسال ایمیل رسمی به یوتیوب ، خواستار حذف فیلم خرس شد

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی نسبت به انتشار غیرقانونی فیلم سینمایی «خرس» در فضای مجازی واکنش نشان داد و در این زمینه با توجه به پیگیری رسانه‌ها طی دو روز اخیر، توضیحاتی ارائه داد.

بنیاد سینمایی فارابی با ارسال ایمیل رسمی به یوتیوب ، خواستار حذف فیلم خرس شد

به گزارش دیده بان ایران؛ نسخه فارسی بدون زیرنویس فیلم سینمایی «خرس» به‌کارگردانی خسرو معصومی که از ۹ سال پیش نتوانسته پروانه نمایش دریافت کند، در روزهای اخیر به‌طور غیرقانونی در کانالی با نام «شکوفا فیلم» در یوتیوب در دسترس قرار گرفته است.

بر اساس این خبر، بنیاد سینمایی فارابی از لحظه اطلاع از عرضه غیر قانونی فیلم سینمایی خرس در یوتیوب، ضمن بررسی ابعاد موضوع جهت استیفای حقوق معنوی و مادی فیلم، پیگیری لازم را به عمل آورد.

در پی این بررسی‌ها، اطلاعاتی که حاصل شده است این است که فیلم سینمایی خرس (نسخه فارسی بدون زیرنویس) از سوی کانالی با نام «شکوفا فیلم» به طور غیرقانونی بر روی یوتیوب بارگذاری شده است و طی دو روز گذشته (۸ و ۹ شهریور) تاکنون بیش از ۱۹ هزار بیننده داشته است.

بنیاد سینمایی فارابی به عنوان مالک فیلم، در اولین اقدام ضمن ارسال ایمیل رسمی به یوتیوب ، خواستار توقف نمایش و حذف فیلم خرس در این پلتفرم جهانی شد. بنیاد فارابی تلاش دارد تا با ارائه اسناد حقوقی مرتبط به فیلم، هر چه سریع‌تر از پخش و نمایش غیرقانونی فیلم جلوگیری شود.

با عرضه و انتشار غیر قانونی نسخه اصلی فیلم و ابعاد حقوقی این اقدام، پیگیری‌های و گام‌های حقوقی لازم نظیر طرح شکایت در «ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری» و مراجع قضایی و اخذ مشورت از کارشناسان و متخصصان حوزه حقوق بین‌الملل، در دست اقدام است.

گفتنی است حقوق کامل فیلم سینمایی «خرس» را موسسه رسانه‌های تصویری سابق ، در اختیار داشته که پس از انحلال موسسه مذکور و ادغام آن، در سال ۹٨ کلیه دارایی‌های آن موسسه به بنیاد سینمایی فارابی منتقل شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر