کد خبر: 148904
A

چت‌جی‌پی‌تی چیست؟ / ۷ روش برای تسهیل کارها با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی؛ چگونه سریع‌تر و بهره‌ورتر از گذشته باشیم؟

کارشناسان معتقدند که چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) به عنوان ابزار جدید هوش مصنوعی (AI) به این زودی‌ها نمی‌تواند جایگزین کارکنان بسیاری از صنایع از حوزه فناوری گرفته تا رسانه شود ولی از هم‌اینک می‌تواند به عنوان ابزاری برای راحت‌کردن کارها و افزایش بهره‌وری کارکنان مورد استفاده قرار گیرد.شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری، صدها میلیون دلار در ساخت ابزارهای جدید هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، چرا که به باور آنها این ابزارها پتانسیل حل ساده‌تر مشکلاتی را دارند

 چت‌جی‌پی‌تی چیست؟ / ۷ روش برای تسهیل کارها با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی؛ چگونه سریع‌تر و بهره‌ورتر از گذشته باشیم؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز: کارشناسان معتقدند که چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) به عنوان ابزار جدید هوش مصنوعی (AI) به این زودی‌ها نمی‌تواند جایگزین کارکنان بسیاری از صنایع از حوزه فناوری گرفته تا رسانه شود ولی از هم‌اینک می‌تواند به عنوان ابزاری برای راحت‌کردن کارها و افزایش بهره‌وری کارکنان مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری، صدها میلیون دلار در ساخت ابزارهای جدید هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، چرا که به باور آنها این ابزارها پتانسیل حل ساده‌تر مشکلاتی را دارند که نیروی کار انسانی در حال حاضر در حل آنها یا با دشواری مواجه است و یا برای رفع آن ناگزیر است، زمان زیادی صرف کند.

مارک مورو، یکی از محققان ارشد موسسه بروکینگز که در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر نیروی کار تحقیق کرده، به این نتیجه رسیده است که برنامه‌های هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند کمک‌حال نیروی کار باشد و زندگی کاری آنها را بهبود بخشد. البته با این پیش شرط که مراقب ارائه اطلاعات نادرست احتمالی که چت‌جی‌پی‌تی معمولا به آنها دسترسی دارد، باشند.

در مجموع محققان به این نتیجه رسیده‌اند که نیروی کار فعلا می‌تواند از چت‌جی‌پی‌تی در موارد زیر بهره ببرد:

جایگزین موتورهای جستجو

در حالی که اطلاعات ارائه شده از سوی چت‌جی‌پی‌تی همیشه دقیق نیست چون که داده‌های در دسترس آن به پیش از سال ۲۰۲۱ محدود است، ولی می‌تواند داده‌های میلیون‌ها وب‌سایت را تجزیه و تحلیل کند تا به هر سوالی که دریافت می‌کند، پاسخ دهد. به علاوه، هر چه بیشتر از آن استفاده شود هوشمندتر می‌شود.

بنابراین، با هوشمندتر شدن چت‌جی‌پی‌تی استفاده از آن به جای موتورهای جستجویی همچون گوگل می‌تواند رایج‌تر و کارآمدتر شود.

نوشتن مقاله، سخنرانی و نامه

چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند به عنوان دستیار نوشتن و شریک فکری استفاده شود. بدین صورت که یک متن اولیه مقاله، سخنرانی و نامه از چت‌جی‌پی‌تی خواسته و دریافت شود و سپس از سوی فرد کارشناس اصلاح شود و بهبود و ارتقاء یابد.

تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها

تجزیه و تحلیل و تفسیر دقیق و همه‌جانبه‌نگر حجم زیادی از داده‌ها و اطلاعات نیازمند تسلط کارشناسان به تکنیک‌های متعدد و متنوعی است که کار را دشوار و زمانبر می‌کند ولی با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی و سایر اشکال هوش مصنوعی می‌توان مشکلات این گونه را کاهش داد.

زمانبدی و برنامه‌ریزی کارها

سازماندهی برنامه کاری پرمشغله شما ممکن است زمانبر باشد، به ویژه این که بخواهید زمانبندی انجام مراحل مختلف کارها را انجام دهید اما چت‌جی‌پی‌تی و سایر اشکال هوش مصنوعی می‌تواند به راحت‌تر شدن این کار کمک کند.

نظرخواهی و مشورت

تصور کنید که یک کارآفرین هستید و برای راه‌اندازی کسب و کار تازه‌ای، به تخمین‌هایی از هزینه‌ها، درآمدها و میزان مشتری و فروش رسیده‌اید. در چنین شرایطی می‌توانید برای کاهش ضریب خطای خود از نتایج بررسی چت‌جی‌پی‌تی و سایر اشکال هوش مصنوعی استفاده کنید.

دستیار کدنویسی

ابزارهای هوش مصنوعی از جمله چت‌جی‌پی‌تی گذشته از آن که می‌تواند به خوبی کدنویسی کند، می‌تواند کمک‌حال کدنویسان در یافتن خطای صورت گرفته باشد. البته برنامه‌نویس‌ها باید هنگام کمک گرفتن از هوش مصنوعی با احتیاط عمل کنند، زیرا برخی از آنها دریافته‌اند که چت‌جی‌پی‌تی در مواردی قادر به تشخیص درست مشکلات کدنویسی نیست.

همکاری برای یافتن شغل جدید

در نهایت، اگر از کار خود راضی نیستید، چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند به شما در تهیه رزومه‌کاری و نیز جستجوی کار جدید کمک کند و حتی به شما برای مذاکره با هدف افزایش دستمزد، مشورت بدهد و تکنیک‌هایی را پیشنهاد کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر