کد خبر: 152034
A

سرمایه‌داران چینی درحال فرار به سنگاپور هستند

فایننشال تایمز ماه گذشته به نقل از چهار نفر از آشنایان با این طرح گزارش داد، بائو، بنیانگذار رنسانس چین، در حال ایجاد یک شرکت مدیریت ثروت خصوصی در سنگاپور برای انتقال پول به خارج از چین و هنگ کنگ بود. اما حالا بائو ناپدید شده و هیچ خبری از او نیست. این چندمین مورد از ناپدید شدن ثروتمندان چینی است و این موضوع باعث نگرانی در میان فعالان اقتصادی و تلاش برای کوچ به دیگر کشورها به ویژه سنگاپور شده است.

سرمایه‌داران چینی درحال فرار به سنگاپور هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از الجزیره، فایننشال تایمز ماه گذشته به نقل از چهار نفر از آشنایان با این طرح گزارش داد، بائو، بنیانگذار رنسانس چین، در حال ایجاد یک شرکت مدیریت ثروت خصوصی در سنگاپور برای انتقال پول به خارج از چین و هنگ کنگ بود. اما حالا بائو ناپدید شده و هیچ خبری از او نیست. این چندمین مورد از ناپدید شدن ثروتمندان چینی است و این موضوع باعث نگرانی در میان فعالان اقتصادی و تلاش برای کوچ به دیگر کشورها به ویژه سنگاپور شده است.

نگرانی فزاینده فعالان اقتصادی از آنچه سرکوب صنعت خصوصی در چین نامیده می‌شود باعث گریز آنها از این کشور شده است.

سنگاپور که توسط واحد اطلاعات اکونومیست به عنوان بهترین مکان تجارت در جهان نامیده شده است، سال هاست که به عنوان پناهگاهی برای چینی های ثروتمند شهرت پیدا کرده است، به ویژه از زمان ظهور شی جین پینگ، قدرتمندترین رهبر چین در دهه های گذشته که سیاست‌های اقتدارگرا و ملی گرایانه دارد.

پیش از این، سرمایه‌گذاران چینی به هنگ‌کنگ نگاه می‌کردند، اما این شهر به دلیل سال‌ها بی‌ثباتی و رکود اقتصادی که با آن روبرو بوده، در مقایسه با قبل به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری جذاب نیست.

در طول پنج سال اول مبارزه با فساد به رهبری شی، بیش از 100 مقام عالی رتبه در حزب کمونیست چین و ده ها هزار نفر از مقامات سطح پایین و افراد تجاری به دلیل «جنایات یقه سفید» تحت تعقیب قرار گرفتند.

اخیراً، یک سرکوب نظارتی بر صنعت خصوصی که بخش‌هایی از فناوری گرفته تا آموزش و املاک را تحت تأثیر قرار داده است، باعث فرار پول از چین شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر