کد خبر: 155167
A

دو پیشگویی دقیق و باورنکردنی کارتون «سیمپسون‌ها» در حوزه فناوری / عکس

شاید مجموعه Star Trek (پیشتازان فضا) بسیاری از فناوری‌های آینده را پیش‌بینی کرده باشد، اما سریال The Simpsons نیز از این حیث عقب نمانده است.

دو پیشگویی دقیق و باورنکردنی کارتون «سیمپسون‌ها» در حوزه فناوری / عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاید مجموعه Star Trek (پیشتازان فضا) بسیاری از فناوری‌های آینده را پیش‌بینی کرده باشد، اما سریال The Simpsons نیز از این حیث عقب نمانده است.

در قسمت نوزدهم فصل ششم که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد، به آینده سفر می‌کنیم و لیسا را می‌بینیم که در جشن عروسی خود با مارج تماس تصویری برقرار می‌کند. ما شاهد مکالمه‌ی تصویری آن‌ها در این قسمت هستیم.

راستی در همین اپیزود هیو پارکفیلد، نامزد لیسا می‌گوید که بریتانیا باعث نجات آمریکا در جنگ جهانی سوم شده بود که امیدواریم پیش‌بینی وقوع جنگ جهانی سوم هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگیرد. در هر حال، در سال ۲۰۱۰ برنامه FaceTime (فیس‌تایم) معرفی شد که با آن کاربرها می‌توانستند واقعا به‌سادگی تماس تصویری برقرار کنند.

5853793

ساعت هوشمند

در همین قسمت، شاهد نمایش ساعت هوشمند بودیم که این پیش‌بینی در سال ۲۰۱۴ به حقیقت پیوست. زمانی‌که لیسا در این قسمت با یک پیشگو ملاقات می‌کند، متوجه می‌شود که در آینده احتمالا با شخصی به نام هیو آشنا خواهد شد و با او نامزد خواهد کرد. طی این صحنه، هیو با ساعت خود صحبت می‌کند تا ازطریق آن غذا سفارش دهد. در دنیای امروز بسیاری از افراد از ساعت‌های هوشمند برای انجام کارهای مختلف بهره می‌برند. ما در سال ۱۹۹۵، شاهد حضور اسمارت‌واچ در سیمپسون‌ها بودیم و کمتر از ۲۰ سال بعد این پیش‌بینی جذاب به حقیقت پیوست.

5853792 (1)

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر