مرسدسبنز بهدنبال استفاده از موتور بامو در مدلهای جدیدش است
بهگزارش رسانهها مرسدسبنز در حال مذاکره با بامو است تا از موتورهای این شرکت در محصولات آیندهاش استفاده کند. بر اساس این گزارشها، این دو رقیب دیرینه همچنین در حال بررسی همکاری برای تولید موتور در کارخانهای مشترک در آمریکا هستند. خبر این مذاکرات نخستین بار توسط مجله آلمانی «منجر مگزین» (Manager Magazin) منتشر شد. هفتهنامه انگلیسی «اتوکار» هم به نقل از منابع خود این گفتوگوها را تایید کرده است. مرسدسبنز و بامو هنوز به انتشار این خبر در رسانهها واکنشی نشان ندادهاند.

این هفته در جهان خودرو: گزارشها از مذاکرات بنز و بامو برای همکاری در ساخت موتور و جعبهدنده، عرضه مدل لوکستری از شاسیبلند پرفروش تسلا در چین، کانسپت اسپرت اوپل کورسا برای یک بازی ویدئویی و بازگشت جیپ چروکی با امکانات لوکس و موتور هیبرید.
بامو زیر پوست بنز
بهگزارش رسانهها مرسدسبنز در حال مذاکره با بامو است تا از موتورهای این شرکت در محصولات آیندهاش استفاده کند. بر اساس این گزارشها، این دو رقیب دیرینه همچنین در حال بررسی همکاری برای تولید موتور در کارخانهای مشترک در آمریکا هستند.
خبر این مذاکرات نخستین بار توسط مجله آلمانی «منجر مگزین» (Manager Magazin) منتشر شد. هفتهنامه انگلیسی «اتوکار» هم به نقل از منابع خود این گفتوگوها را تایید کرده است. مرسدسبنز و بامو هنوز به انتشار این خبر در رسانهها واکنشی نشان ندادهاند.
به نوشته منجر مگزین، ایده این همکاری حدود یک سال پیش از سوی اولا کلنیوس، مدیرعامل مرسدسبنز مطرح شد و در آغاز الیور زیپسه، مدیرعامل بامو درباره این همکاری تردید داشت، اما اکنون دیدگاه مثبتی به این ایده دارد.
بر اساس گزارشها در صورت توافق، بامو در گام اول موتورهای چهار سیلندر دو لیتری توربوی خود به نام B48 را در اختیار مرسدسبنز قرار خواهد داد. این موتور که تقریبا در تمام مدلهای بامو و مینی استفاده میشود، از سال ۲۰۲۷ در مدلهایی از جمله GLA، CLA، GLB و کلاسهای C و E مرسدسبنز بهکار گرفته خواهد شد.
دو شرکت همچنین در حال بررسی احداث کارخانهای مشترک در آمریکا هستند تا موتورهای خود را در خطوط تولید مستقل بسازند و با این کار از پرداخت تعرفههای دولت آمریکا معاف شوند. استفاده از جعبهدندهی مشترک هم بخشی از این مذاکرات گزارش شده است.