کد خبر: 103108
A

خداداد عزیزی: رای ندادن «احسان حاج صفی» به علی کریمی باعث تاسف است

حماسه‌ساز ملبورن می‌گوید از قبل هم مشخص بود علی کریمی رأی نمی‌آورد اما تعداد آرای او برای کلیت فوتبال ایران خوشایند نیست.

خداداد عزیزی: رای ندادن «احسان حاج صفی» به علی کریمی باعث تاسف است

به گزارش دیده بان ایران؛ خداداد عزیزی، حماسه‌ساز ملبورن در همین خصوص گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال و افرادی که صاحب رأی هستند به شکلی است که فوتبالی‌ها شانسی برای ریاست فدراسیون فوتبال ندارند و تا زمانی که آرا به این صورت باشد فوتبالی‌ها نمی‌توانند مسئولیت ارگانی که متولی فوتبال کشور است را عهده‌دار شوند. 

بازیکن سال آسیا در خصوص اینکه احسان حاج‌صفی به علی کریمی رأی نداده است، گفت: من دوست ندارم باور کنم فوتبالیستی با بیش از ۱۰۰ بازی ملی و سابقه کاپیتانی تیم ملی به علی کریمی رأی نداده است. باور چنین چیزی تعجب‌برانگیز نیست بلکه مایه تأسف فوتبال کشور است. امیدوارم چنین خبری صحت نداشته باشد. این‌طور که شنیده‌ام ۸۷ نفر در جلسه انتخابی فدراسیون فوتبال شرکت داشته‌اند و علی کریمی فقط ۹ رأی آورده است. وقتی به سبد آرا نگاه می‌کنیم می‌بینیم ۱۰ رأی به کاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال آقایان و بانوان اختصاص داشت، مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و فولاد هم که گفته‌اند به علی کریمی رأی داده‌اند، پس در بدترین حالت علی باید ۱۲ رأی می‌آورد اما فقط ۹ رأی آورد. البته زمانی که با علی کریمی صحبت می‌کردم به او گفتم به هیچ عنوان نمی‌توانی به حرف آنهایی که صاحب رأی هستند اعتماد کنی حتی اگر فوتبالی باشند چون از ماست که بر ماست. خود ما فوتبالی‌ها کاری کردیم که غیر فوتبالی‌ها سوارکار باشند و فوتبالی‌ها پیاده! در حرف یک طور هستیم و در عمل کاملاً برعکس. 

خداداد در خصوص انتخاب عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من شناختی روی ایشان ندارم بنابراین نمی‌توانم حرف خاصی بزنم اما در آینده با بررسی عملکرد فدراسیون فوتبال می‌توان در مورد رئیس آن اظهار نظر کرد یا قضاوتی انجام داد. من دوست داشتم فردی مثل علی کریمی رئیس فدراسیون شود چون اگر هر عیب و ایرادی هم داشت به دنبال مبارزه قاطعانه با فساد موجود در فوتبال بود و جلوی خیلی از کثافتکاری‌های فوتبال، زد و بندها و زیر میزی‌ها را می‌گرفت. 

 

از عزیزی خواستیم پیشنهادی به رئیس فدراسیون فوتبال بدهد که در جواب گفت: اولین و شاید مهمترین و بهترین کاری که رئیس فدراسیون می‌تواند انجام بدهد انتخاب یک فوتبالی درست و حسابی به عنوان نایب ‌رئیس اول است؛ فردی که آویزان کت رئیس نباشد، اختیار عمل داشته باشد و اگر دید رئیس اخم کرد موضع خود را تغییر ندهد. حضور یک فوتبالی به کابینه جدید فدراسیون اعتبار می‌بخشد اما چنین احتمالی ضعیف است چون در بحث لابی جهت اخذ آرا خیلی از پست و مقام‌ها از قبل تقسیم شده است. اگر رئیس جدید فدراسیون یک فوتبالی با اعتبار و با احترام را به عنوان نایب ‌رئیس اول انتخاب کند و به او اختیارات بدهد نشان می‌دهد که به دنبال خدمت به فوتبال است. 

افتخار فوتبال خراسان در خصوص راهیابی رئیس هیئت فوتبال مشهد به هیئت ‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: شاید آقای اصولی فوتبالیست نبوده باشد اما جالب است بدانید برای خیلی از تصمیمات مهم فوتبالی‌اش در سطح استان با من مشورت می‌کند. مسئله خداداد عزیزی نیست بلکه مشورت رئیس هیئت فوتبال با یک نفر از جنس فوتبال استان خودش است و اتفاقاً دقت کردم و دیدم نظرات من به کار گرفته شده است یعنی این مشورت‌ها صوری نبوده است که اگر چنین بود زمان و تمرکزم را برای ارائه بهترین نقطه نظر نمی‌گذاشتم. امیدوارم سایر مسئولان تصمیم‌گیرنده برای فوتبال نیز برای انجام و تصمیمات فوتبالی از معتمدان خودشان یا آنهایی که قبول دارند، مشورت بگیرند چرا که هیچ ‌کس در هیچ کجای دنیا از مشورت کردن ضرر نمی‌کند. 

خداداد در خصوص اوضاع و احوال نگران‌کننده باشگاه شهر خودرو گفت: وقتی یک باشگاه خصوصی است مثل ملک خصوصی آدم می‌ماند. مسئولان فوتبالی استان خراسان ‌رضوی آن‌طور که گفته‌اند در سال‌های گذشته مبلغی نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان به این باشگاه کمک مالی انجام داده‌اند که رقم قابل توجهی است و این هم از سر دلسوزی‌شان برای فوتبال استان بوده است. به هر دلیلی مالکان باشگاه به بحران مالی خورده‌اند و در کلیپ‌های مختلف دیده‌ام گروهی از هموطنان در شهرهای مختلف در مقابل هتل محل اقامت نماینده فوتبال مشهد تجمع می‌کنند و نسبت به پایمال شدن حق و حقوق اعتراض انجام می‌دهند. اگر واقعاً مالکان نماینده فوتبال مشهد در لیگ برتر برای خودشان و فوتبال مشهد و کشور ارزش و احترام قائل هستند باید خیلی سریع باشگاه را به استان واگذار کنند و اجازه بدهند تنها نماینده فوتبال مشهد به حیات خود ادامه بدهد چون در سال‌های اخیر فوتبال خراسان ‌رضوی تجربه تلخ انحلال و نابودی تیم‌های ابومسلم، پیام و سیاه‌جامگان را داشته است.

منبع: خبرورزشی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر