کد خبر: 109016
A

ایران ۳ - هلند صفر/ نخستین پیروزی شاگردان آلنکو رقم خورد

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال برابر هلند به پیروزی قاطع رسید تا نخستین برد خود در این مسابقات را کسب کند.

ایران ۳ - هلند صفر/ نخستین پیروزی شاگردان آلنکو رقم خورد

به گزارش دیده بان ایران،  در سومین روز از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، تیم ملی ایران امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل تیم ملی هلند صف آرایی کرد. این نخستین دیدار رسمی دو تیم است.

کاپیتان سعید معروف و محمدرضا حضرت پور برای این دیدار رسیده‌اند و با اعلام ولادیمیر آلکنو ایران با ترکیب ۱۴ نفره میلاد عبادی‌پور، سعید معروف (کاپیتان)، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی (لیبرو) و امیرحسین اسفندیار مقابل هلند به میدان خواهد رفت.

ولادیمیر الکنو مانند بازی مقابل روسیه ترکیب جوانی را روانه زمین کرد. امیر حسین اسفندیار، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی، محمدطاهر وادی، محمد موسوی و آرمان صالحی یاران شروع کننده ایران بودند.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران

تیم ملی والیبال ایران شروع خوبی در ست ابتدایی بازی داشت. صابر کاظمی سرویس‌های خوبی برای ایران زد تا ملی پوشان ایران ۵ بر یک پیش بیافتند و روبرتو پیازا سرمربی هلند به اجبار تقاضای تایم استراحت داد. نخستین تایم استراحت فنی با برتری ۸ بر ۵ ایران همراه شد. عملکرد خوب یاران ایران در سرویس و دفاع اختلاف امتیاز را دو برابر کرد تا نتیجه بازی ۱۲ بر ۶ به سود ایران شود. پیازا یک بار دیگر تقاضای تایم استراحت داد اما وقفه ایجاد شده تأثیری در عملکرد خوب بازیکنان ایران نداشت تا دومین تایم استراحت فنی با برتری ۱۶ بر ۱۱ ایران همراه شود. معروف و بردیا سعادت با زمین آمدند. در نهایت ست نخست با عملکرد خوب ملی پوشان ایران در سرویس و دفاع با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود شاگردان الکنو به پایان رسید.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

ست دوم با امتیاز سرویس میثم صالحی برای ایران همراه بود. صابر کاظمی نقش زیادی در امتیازهای ایران در شروع بازی داشت و ایران با نتیجه ۸ بر ۵ پیروز به استقبال نخستین تایم استراحت فنی رفت. در ادامه ایران اختلاف امتیاز خود را حفظ کرد تا دومین تایم استراحت فنی نیز با پیروزی ۱۶ بر ۱۳ شاگردان الکنو همراه شود. محمد موسوی روز خوبی در زدن سرویس نداشت. عملکرد خوب تیم ملی در حمله و دفاع برتری ایران را در ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به همراه داشت.

ایران ۳ - هلند صفر/ نخستین پیروزی شاگردان آلنکو رقم خورد

ست سوم؛ ۳۰ بر ۲۸ به سود ایران

سد دفاعی ایران در شروع ست سوم با برتری ۸ بر ۳ ایران در نخستین تایم استراحت فنی همراه شد. ملی پوشان ایران اختلاف امتیاز ایجاد شده را حفظ کردند و دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران بود. تعویض پاسور دوم تیم ملی هلند فریدک اختلاف امتیاز را به یک کاهش داد تا الکنو تقاضای تایم استراحت دهد. نارنجی پوشان هلند در مقابل سد دفاعی ایران راهی نداشتند و هر چند دو تیم رالی جذابی را تا امتیاز ۳۰ به نمایش گذاشتند اما در نهایت ملی پوشان کشورمان ست سوم را هم با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود خود خاتمه دادند.

نخستین برد ایران در پایان هفته اول با شکست نارنجی پوشان به دست آمد تا هلند بدون پیروزی به استقبال هفته دوم برود. مسابقات به مدت سه روز تعطیل است و ملی پوشان روز پنج شنبه از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل کانادا صف آرایی خواهند کرد.

فرانسه، بلغارستان، آلمان، استرالیا، ایران، ژاپن، صربستان، اسلوونی، هلند، روسیه، آمریکا، کانادا، ایتالیا، لهستان، آرژانتین و برزیل ۱۶ تیم حاضر در مسابقات هستند. تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال هستند. تیم ملی چین به دلیل مسائل مالی از حضور در مسابقات انصراف داد تا تیم هلند جایگزین این تیم شود. تیم ملی اسلوونی نیز با قهرمانی در چلنجرکاپ جایگزین تیم ملی پرتغال شد که در سال ۲۰۱۹ از مسابقات سقوط کرد.

تیم ملی روسیه، مدافع عنوان قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب با شکست تیم‌های فرانسه و آمریکا جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر