کد خبر: 110055
A

مراقب باشید عراقی‌ها به اطلاعات تیم ملی دسترسی پیدا نکنند

جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان گفت: برخی از کارشناسان می‌گویند که فوتبال ما با عراق شبیه و نزدیک است در حالیکه به نظرم فوتبال ایران اصلا شباهتی به سبک بازی عراقی ها ندارد و ما کاملا برتر از آنها هستیم.

مراقب باشید عراقی‌ها به اطلاعات تیم ملی دسترسی پیدا نکنند

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال چراغپور کارشناس فوتبال از وضعیت تیم ملی به شدت رضایت دارد و حتی در تعاریف خود، کمی دچار اغراق هم می‌شود. ببینید او در خصوص بازی ایران و عراق و حتی خط دفاعی تیم ملی ما چه می‌گوید:

*برای تحلیل این مسابقه باید دست به عصا باشیم زیرا ممکن است در حرف‌هایمان نکات کلیدی را بیان کنیم که تیم عراق به راحتی بتواند به آن دسترسی پیدا کند. برخی نکات کلیدی ممکن است سرنوشت یک بازی را عوض کند. زیرا دو کشور از هر نظر به یکدیگر نزدیک هستند و ممکن است مطالب در مورد تیم ملی به راحتی در اختیار کادرفنی تیم عراق قرار بگیرد. همانطوریکه ما اکنون تیم عراق را رصد می‌کنیم و می‌خواهیم بدانیم مثلا هافبک وسط تیم عراق چه کسی است و فشار حمله آنها از سمت راست بیشتر است یا چپ و مطالب و مصاحبه‌های عراقی‌ها را تعقیب می‌کنیم آنها نیز همین گونه رفتار می‌کنند.

*خیلی از کارشناسان می‌گویند که فوتبال ما با عراق شبیه و نزدیک است در حالیکه به نظرم فوتبال ایران اصلا شباهتی به آنها ندارد. ما چندین بازیکن در تیم ملی داریم که در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند. از علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده دروازه‌بان‌های تیم ملی بگیرید تا سردار آزمون و مهدی طارمی و... در تیم عراق چند بازیکن چنین ویژگی دارند؟ پس کیفیت بازیکنان  ما باعث می‌شود که آنها به تیم‌های اروپایی منتقل شوند. بازیکنان کشورمان از نظر هوش و چابکی بسیار جلوتر از بازیکنان در منطقه غرب آسیا هستند. چابکی درونی را بازیکنانی مثل قائدی، امیری، قلی زاده و... دارند که در این منطقه از فوتبال آسیا خیلی کم است و به همین دلیل هم تیم‌های اروپایی به سراغ بازیکنان ما می‌آیند. از نظر هوش و چابکی بازیکنان ایران کاملا از عراق جلوتر هستند.

تحلیل جلال چراغپور از بازی ایران و عراق/ مراقب باشید عراقی ها به اطلاعات تیم ملی دسترسی پیدا نکنند!

*تیم ملی ایران از یک نظر دیگر هم از عراق جلوتر است و آن شخصیت و وزن تیمی است. بازیکنان ما شهرت بازی در اروپا را دارند شاید حالا یکی دو رسانه در عراق بنویسند که از بازیکنان تیم ایران نترسید و ... اما واقعیت این است بازیکن عراقی که می‌خواهد مقابل سردار ‌آزمون و طارمی بازی کند یا بازیکنی که می‌خواهد  به سمت دروازه بیرانوند شوت بزند می‌داند کار سختی دارد. شخصیت تیمی ایران بسیار بالاست این شخصیت و وزن تیمی را در ۲۰-۳۰ سال اخیر کم نظیر بوده است. شاید در پاره ای از زمان علی دایی بوده، یا بعد علی کریمی آمده و مهدی کیا و... اما در هیچ مقطعی این همه بازیکن شاغل در اروپا نداشته‌ایم. قطعا بازیکنی که می‌خواهد مقابل این بازیکنان لژیونر قرار بگیرد شرایط متفاوتی خواهد داشت. بیرانوند پنالتی رونالدو را مهار کرده است و شوت زدن به سمت دروازه او با شوت زدن به سمت یک دروازه‌بان آماتور متفاوت است.

*آمار خط دفاعی ایران از نظر اشتباه ویرانگر فوق العاده عالی است. آخرین گل به خودی که مدافع ما زده چه زمانی بوده ؟ یادتان می‌آید؟ به نظرم تیم ملی از نظر نداشتن اشتباه کشنده و ویرانگر در سطح ۵ تیم اول جهان است اما مدافع ترکیه به محض اینکه زیر فشار حملات ایتالیا قرار می‌گیرد گل به خودی می‌زند.

*با توجه به ویژگی‌های مثبتی که در تیم ملی ایران وجود دارد باید این برتری را خیلی زود به رخ حریف بکشیم و زمانی که آنها محتاط بازی می‌کنند گل اول را به عراق بزنیم اما اگر نتوانستیم زود به عراق گل بزنیم چه باید بکنیم؟ در این صورت باید وقتی که سطح پتانسیل تیم پایین می آید با توجه به نیمکت فوق العاده‌ای که داریم خیلی زود این پتانسیل را به سطح ۸۵-۹۰ ابتدای مسابقه برگردانیم و مثلا وقتی جهانبخش خسته شد و بنزینش تمام شد سریع بازیکن جدید را به میدان بیاوریم. شکست دادن عراق اصلا دور از دسترس نیست.

 
منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر