کد خبر: 141889
A

وزیر ورزش خطاب به هادی ساعی: مشکلت را به خود ما بگو!

حمید سجادی وزیر ورزش نسبت به اظهارات اخیر هادی ساعی در خصوص فدراسیون تکواندو گفت: آقای ساعی اگر مشکلش را به خود ما بگوید حل می‌کنیم‌.

وزیر ورزش خطاب به هادی ساعی: مشکلت را به خود ما بگو!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حمید سجادی در حاشیه افتتاح  آکادمی جودو در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت این رشته پس از جلساتی که به همراه صالحی امیری رییس پیشین کمیته ملی المپیک با مسئولان IOC داشتند، بیان کرد: ما بسیار علاقه مند بودیم که جودو به وضعیت عادی خود برگردد. آقای میراسماعیلی  پیگیری های بین المللی خوبی کردند و نوید خوبی به من داد. اقدامات  نهایی در حال انجام است. سفری هم که من به همراه آقای صالحی امیری داشتم، با مسئولان IOC صحبت هایی کردیم و راهکارهایی به ما دادند. طبق آن راهکارها اقداماتی شده که امیدوارم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

سجادی در پاسخ به این پرسش که برخی رشته های رزمی مانند موی‌تای امکان دارد در آینده به فدراسیون تبدیل شوند؟ گفت: قرار نیست همه رشته ها به فدراسیون تبدیل شوند. برخی رشته‌ها قرار است به انجمن مستقل تبدیل شوند و بعد از یک مدت کار کردن می‌توانند به فدراسیون تبدیل شوند. مدت زمان را هم وزارت ورزش تعیین می‌کند و شاخص‌هایی را هم مد نظر دارد. اگر رشته‌ای به فدراسیون تبدیل شد اما انتظارات را برآورده نکرد ممکن است مجدد به انجمن تبدیل شود.

او ادامه داد: سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های وزارت ورزش رشته‌هایی که در قالب انجمن یا کمیته در فدراسیون‌ها محدود شده‌اند را به فدراسیون تبدیل کنیم، البته اگر استانداردهای لازم را داشته باشند. ضمن اینکه خود من معتقدم باید تعداد فدراسیون‌ها را افزایش دهیم و این موضوع به پیشرفت ورزش ایران کمک می‌کند.

سجادی درباره ادعای ساعی مبنی بر اینکه هنوز تفاهمنامه مالی‌ میان فدراسیون تکواندو و وزارت ورزش امضا نشده است، توضیح داد: همانطور که می‌دانید ما چیزی به اسم بودجه نداریم و این تفاهمنامه بهانه‌ای است برای کمک‌های مالی به فدراسیون‌ها. ما نیز تاکنون تلاش کرده‌ایم در حد توان و بضاعت به فدراسیون‌هایی که نیاز دارند کمک کنیم. آقای ساعی هم اگر مشکلش را به خود ما بگوید حل می‌کنیم‌.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر