کد خبر: 150399
A
رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس:

می خواهند پرسپولیس و استقلال را هم خصولتی کنند، هیچ کس راضی نیست/ هنوز طلب خودم را از پرسپولیس نگرفته‌ام و کماکان مستاجر هستم!

رویانیان عدم استقبال برای خریداری سهم ۵۱ درصدی باشگاه های پرسپولیس و استقلال را قابل پیش بینی دانست

می خواهند پرسپولیس و استقلال را هم خصولتی کنند، هیچ کس راضی نیست/ هنوز طلب خودم را از پرسپولیس نگرفته‌ام و کماکان مستاجر هستم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وضعیت مبهم و پیچیده واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی علامت سوال بی‌شماری در ذهن هواداران این دو تیم به وجود آورده است. محمد رویانیان، مدیرعامل اسبق پرسپولیس که در دوران مدیریتش در این تیم از حساب شخصی خود هزینه بی‌بازگشتی کرده بود به خوبی شرایط مدیریت در این دو تیم را درک کرده است، معتقد است واگذاری با این شرایط به شخص حقیقی غیرممکن است. 

رویانیان عدم استقبال برای خریداری سهم ۵۱ درصدی این دو باشگاه را قابل پیش بینی توصیف کرد و به «اعتماد» گفت: «کاملا قابل پیش‌بینی بود. چون اول باید زیرساخت این کار با طمأنینه باشد هرچند چند سالی به دنبال واگذاری بودند. حالا اصل اقدام به واگذاری هم کاری خوبی است اما باید زمینه‌های این کار فراهم می‌شد. واگذاری نیاز به مدیریت داشت تا بدون حاشیه این کار به سرانجام برسد؛ در این مدت حواشی در این خصوص ایجاد شده بود که بحث دیگری است. به نظر من وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی باید مسوولیت تصمیمات‌شان را بپذیرند، ظاهرا مانعی هم برای واگذاری نبوده است پس مشکلی غیرقابل حلی نیست.» 

رویانیان در ادامه افزود: «در دو جلسه که با تعدادی از پیشکسوتان و مدیران ادواری این دو تیم داشتم از نوع واگذاری ناراضی بودند چون طبق ابلاغیه رییس‌جمهور محترم ابتدا به صورت مدیریت‌پیمان سه تا پنج سال واگذار شود و بعد از طریق بورس واگذاری انجام بگیرد اما این کار انجام نشد.»

رویانیان درخصوص واگذاری 10 درصدی این دو تیم به هواداران اظهار داشت: «اینکه آن 10 درصد چه سرنوشتی پیدا می‌کند و در کجا هزینه شده و چطور سود و زیانش محاسبه می‌شود را آقایان باید جواب بدهند اما از این مهم‌تر آینده است که آیا واگذاری مثل سایپا یا بعضی تیم‌ها باعث می‌شود این دو تیم هم خصولتی شوند یا وضعیت مدیریتی آنها چه خواهد شد؟ اینها از ابهامات است.»

مدیرعامل سابق پرسپولیس در ادامه گفت: «بعد از رفع ابهامات می‌رسیم به مالکیت که مسلما فرد حقیقی نمی‌تواند و ریسکش را نمی‌کند این دو تیم را بخرد چون با این مبلغ فروش قدرت خریدش را ندارند. باید در نظر بگیرید ورزش و فوتبال ما بلاتکلیف است یعنی فوتبال در تولید ناخالص ما مبهم است.»

رویانیان با مبهم خواندن وضعیت درآمدزایی این دو تیم افزود: «در کشور ما چیزی به اسم حق پخش نداریم در حالی که در دنیا ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمدها از طریق حق پخش است و بقیه‌اش هم از بلیت فروشی و کپی‌رایت و تبلیغات است که در فوتبال کشور ما درآمدزایی به این طریق نداریم بنابراین ،این باشگاه‌ها سودی ندارند. به نظر من در آینده با این وضعیت دچار مشکل خواهند شد. الان سهمی که هواداران خریداری کردند را روشن اعلام کنند اگر واگذاری موقت است چرا این شیوه را انتخاب کردند اگر دائم است چرا زیرساخت‌ها مشخص نیست؟ باید سازمان خصوصی‌سازی مسوولیت این کار را بپذیرند چون خودشان شروع کردند. مدیر باید تصمیم‌ساز باشد‌ نباید گردن تصمیم‌گیر بیندازند.»

رویانیان در پایان صحبت‌هایش در رابطه با طلب قدیمی‌اش از باشگاه پرسپولیس گفت: «هنوز طلب خودم را از پرسپولیس نگرفته‌ام و کماکان مستاجر هستم! الان با آن پول یک خانه ۵۰ متری هم نمی‌توانم بخرم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر