کد خبر: 153169
A

قنبری، ملی‌پوش فوتبال زنان: میشه میان فوتبال زنان و مردان فاصله و تبعیض بوده

ملی پوش فوتبال زنان ایران می‌گوید " همیشه میان فوتبال زنان و مردان فاصله و تبعیض بوده اما امید داریم یک روز این فاصله کمتر شود."

قنبری، ملی‌پوش فوتبال زنان: میشه میان فوتبال زنان و مردان فاصله و تبعیض بوده

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ زهرا قنبری، ملی پوش تیم فوتبال زنان، درخصوص صعود تیم ملی فوتبال زنان ایران به مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک گفت: در مسابقاتی که حضور داشتیم تیم میانمار واقعا فوق‌العاده و یکدست بود آن ها با برنامه ریزی در این رقابت شرکت کردند تا بتوانند صعود کنند و میزبانی را هم گرفته بودند تا بتوانند از این طریق به هدف خود برسند اما خدا را شکر بچه‌های ما با دل و جان جنگیدند و غیرت گذاشتند که بتوانیم نتیجه بگیریم.

او افزود: راه یابی به المپیک دور از دسترس نیست اما ما در حال حاضر جزو 12 تیم برتر آسیا قرار گرفتیم و فکر می‌کنم خیلی باید با برنامه و هدف حرکت کنیم تا بتوانیم به خواسته خودمان برسیم. امیدوارم این اتفاق خوب رخ دهد؛ حمایت شویم و با برنامه ریزی و بازی‌های دوستانه که فدراسیون در این مدت در نظر می‌گیرد بتوانیم به المپیک صعود کنیم چون واقعا توانایی داریم و بچه‌ها با استعداد هستند.

ملی پوش فوتبال زنان ایران با اشاره به شرایط این رشته در کشور گفت: فوتبال زنان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت داشته ولی هنوز هم جای پیشرفت دارد و باید هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ امکانات حرفه‌ای تر شود. مشکلات ما نسبت به قبل کمتر شده اما باز هم باید حمایت کرد و برای مسابقاتی که قرار است شرکت کنیم برنامه ریزی شود چون تمام تیم‌های خوب آسیا با همین هدف و برنامه ریزی می‌توانند نتیجه خوبی کسب کنند و ما هم باید نسبت به این قضیه حرفه‌ای عمل کنیم تا بتوانیم بهترین باشیم. اگر امکانات برای ما فراهم شود قطعا جزو تیم‌های بهتر آسیا خواهیم شد و حتی این پتانسیل را داریم که جزو هشت تیم برتر شویم.

زهرا قنبری با بیان تبعیضاتی که میان فوتبال زنان و مردان وجود دارد گفت: همیشه میان فوتبال زنان و مردان اختلاف بوده اما امید داریم یک روز این فاصله کمتر شود. به هر حال ما به خاطر عشق‌ و علاقه‌ای که به فوتبال داریم بازی می‌کنیم و همیشه این اختلافات بوده و امیدوارم شرایط آنقدر تغییر کند که این فاصله کمتر شود. از مسئولان انتظار داریم با توجه به اینکه به دور بعدی انتخابی المپیک راه پیدا کردیم نگاه ویژه تری به ما داشته باشند و اسپانسرها هم حمایت کنند. خدا راشکر بازی‌های ما در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود و خود باشگاه‌ها هم مسابقات ما را به صورت زنده پخش می‌کنند. امیدوارم اسپانسرها حمایت کنند تا فوتبال زنان به چیزی که لیاقتش را دارد برسد.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: ما آینده روشنی داریم چون بازیکنان بسیار خوبی در تیم ملی حضور دارند و همه با دل و جان کنار یکدیگر هستیم ، همدیگر را حمایت می‌کنیم و با هم توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم.

منبع: جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر