کد خبر: 155160
A

پرسپولیس ببازد هم قهرمان می‌شود

لیگ برتر به ایستگاه پایانی خود رسید. رقابت تنگاتنگ دو تیم پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی تا آخرین لحظه ادامه دارد و همین مساله لیگ بیست‌ودوم را جذاب کرده است

پرسپولیس ببازد هم قهرمان می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و نهم رقبای خود را در هم کوبیدند تا نشان دهند که برای کسب قهرمانی مصمم هستند و کوتاه نمی‌آیند. پرسپولیس ۴ بر صفر گل‌گهر را شکست داد و سپاهان با پنج گل از سد پیکان عبور کرد. شاگردان مورایس با این برد امتیاز خود را به ۶۲ رساندند.

دو تیم مدعی قهرمانی حالا در شرایطی به مصاف اخرین حریف‌های خود در لیگ برتر می‌روند که فرمول‌های مختلفی برای قهرمانی در پیش دارند. پرپولس در هفته سی ام و پایانی لیگ برتر در قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود و سپاهان هم در کرمان با مس دیدار می‌کند. روی کاغذ دو دیدار آسان به نظر می‌رسد، اما نساجی در ورزشگاه شهید وطنی همیشه یک تیم دست نیافتنی بود و در کرمان هم مس برای فرار از سقوط چاره‌ای جز بردن سپاهان ندارد. همین انگیزه رقبای این دو تیم است رقابت‌های هفته پایانی را جذاب‌تر می‌کند.

اما معادلات قهرمانی چگونه است؟ پرسپولیس در حال حاضر در وضعیتی قرار دارد که حتی با شکست هم می‌تواند قهرمان شود. این اتفاق در حالتی رخ می‌دهد که سپاهان در کرمان بازی را واگذار کند و پرسپولیس هم در قائمشهر بازنده بازی باشد. به این ترتیب جدول در همین وضعیت فعلی می‌ماند و پرسپولیس قهرمان می‌شود.


اما اگر سپاهان در کرمان ببازد باز هم این پرسپولیس که با ثبت هر نتیجه‌ای قهرمان می‌شود. شانس قهرمانی سپاهان هم در صورتی رقم می‌خورد که آن‌ها بازی را ببرند و پرسپولیس در قائم‌شهر امتیاز از دست دهد. البته اگر پرسپولیس ببازد و سپاهان مساوی کند، باز هم سپاهان است که با توجه به قانونی بازی رودررو، قهرمان لیگ می‌شود. پرسپولیس در بازی رفت با سپاهان مساوی کرده و در بازی برگشت بازی را واگذار کرده است. قانون می‌گوید در صورت تساوی تیم‌ها در امتیاز، تیمی که در بازی رودررو عملکرد بهتری داشته در جدول رده‌بندی بالاتر قرار می‌گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر