کد خبر: 177809
A

ترکیب تیم ملی ایران برابر ژاپن مشخص شد

بهترین بازیکنان تیم ایران با نظر امیر قلعه‌نویی مقابل ژاپن به میدان می‌روند.

ترکیب تیم ملی ایران برابر ژاپن مشخص شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تیم ملی فوتبال ایران پس از سه پیروزی متوالی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین، هنگ کنگ و امارات و عبور از سد سوریه در ضربات پنالتی در نخستین بازی مرحله حذفی، فردا در رقابتی حساس به مصاف ژاپن خواهد رفت تا شانس حضورش در نیمه نهایی را امتحان کند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در شرایطی از ساعت ۱۵ امروز «شنبه، ۴ بهمن ۱۴۰۲» در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر مقابل تیم ژاپن قرار می‌گیرند و بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را برگزار می‌کنند که امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند از مهدی طارمی به دلیل محرومیت بهره ببرد و سید مجید حسینی و صادق محرمی نیز به علت مصدومیت دور از فهرست هستند تا کارش برای انتخاب ۱۱ بازیکن سخت‌تر از همیشه باشد.

علیرضا بیرانوند پس از حضور در چهار بازی قبلی تیم ملی دوباره درون دروازه قرار خواهد گرفت و امیدوار است برخلاف دوره قبلی جام ملت‌ها که سه گل مقابل ژاپن دریافت کرد، این بار نمایش خوبی داشته باشد و مانع از کسب برتری سامورایی‌ها شود.

محمدحسین کنعانی‌زادگان که در تمام دیدار‌های مرحله گروهی مهره ثابت تیم ملی بود، در دیدار گذشته برابر سوریه به دلیل دو اخطاره بودن و محرومیت حضور نداشت، اما حالا بدون مشکل آماده بازگشت به خط دفاعی ایران مقابل ژاپن است و در کنار او هم قابل پیش‌بینی است که شجاع خلیل‌زاده قرار می‌گیرد تا چهارمین بازی خود در جام ملت‌های آسیا را انجام بدهد و دوباره نگذارد حریف تیم ملی موقعیت‌های جدی به وجود بیاورد و دروازه بیرانوند تهدید شود.

رامین رضاییان مهره بدون جانشین در سمت راست خط دفاعی تیم ملی است که می‌خواهد خاطره تلخ قبلی مقابل ژاپن را پاک کند و این بار نمایش درخشانی برابر مدعی قهرمانی آسیا داشته باشد و در سمت چپ هم احسان حاج‌صفی پس از نمایش موثری که در جدال با سوریه داشت جزو ۱۱ نفر اصلی قرار خواهد گرفت و در ترکیب برابر ژاپن دیده خواهد شد.

تیم ملی ایران در مسابقات گذشته، با هدایت امیر قلعه‌نویی با تک هافبک دفاعی بازی کرده بود که در چهار دیدار گذشته یکبار روزبه چشمی و سه مرتبه هم سعید عزت‌اللهی را در جام ملت‌های آسیا در همین پست قرار داد، اما به نظر می‌رسد با توجه به شکل بازی تیم ژاپن، این بار سرمربی تیم ملی از دو هافبک دفاعی بهره خواهد برد و در کنار عزت‌اللهی که جایگاه ثابتی دارد، از امید ابراهیمی نیز با توجه به تجربه‌ی بالا و توانمندی در اداره میانه میدان استفاده کند.

سامان قدوس وظیفه همیشگی خود را انجام می‌دهد و جایگاه ثابتش را در ترکیب تیم ملی ایران خواهد داشت و امید می‌رود که دوباره بتواند مثمر ثمر کار کند و روز درخشانی را مقابل ژاپن پشت سر بگذارد تا خط هجومی ایران هم با پاس‌ها و ارسال‌های او راه بیفتند.

علیرضا جهانبخش مهره مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی در پست وینگر راست بوده و غیر از دیدار برابر امارات که به خاطر مصدومیت دور از ۱۱ نفر بود، دوباره می‌خواهد مهره تاثیرگذار تیم ملی مقابل ژاپن باشد.

مهدی قایدی هم جزو بازیکنانی به حساب می‌آید که در هر چهار مسابقه تیم ملی ایران بین ۱۱ نفر دیده شده و بعید است قلعه‌نویی مقابل ژاپن به او دست بزند که انتظار می‌رود بتواند با استفاده از سرعت بالا و قدرت دریبل‌زنی خود بلای جان مدافعان سامورایی شود و ایران را در موقعیت گلزنی قرار بدهد.

سردار آزمون در دو بازی گذشته در کنار مهدی طارمی در خط حمله تیم ملی ایران دیده شد، اما این بار به‌خاطر محرومیت زوجش چنین اتفاقی را مقابل ژاپن تجربه نمی‌کند و با توجه به تغییر سیستمی که در تیم ملی اتفاق می‌افتد، به تنهایی در راس خط حمله قرار می‌گیرد و به دنبال زدن دومین گل خود در جام ملت‌های آسیا است.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن را این نفرات تشکیل می‌دهند:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و سردار آزمون.

منبع: ورزش3

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر