کد خبر: 178722
A

رکورد عجیب در جام ملت‌ها؛ محبی از دقیقه ۴ گرم کرد / چرا قلعه‌نویی به ترکیب تیم برنده دست زد؟

در بازی با قطر چه اتفاقاتی افتاد؟ در این مسابقه تیم کشورمان با روش ۱-۳-۲-۴ به زمین آمد. روشی که قرار بود از ابتدا در بازی‌های حساس مراحل نهایی برابر مدعیان مورد استفاده قرار گیرد. بازی با دو هافبک دفاعی در مرحله یک چهارم مقابل ژاپن جواب داد، اما در کمال تعجب امیر قلعه نوعی به ترکیب برنده دست زد!

رکورد عجیب در جام ملت‌ها؛ محبی از دقیقه ۴ گرم کرد / چرا قلعه‌نویی به ترکیب تیم برنده دست زد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بازی با قطر تمام شد و ایران به خانه برگشت اما هنوز سوالات زیادی از اتفاقات این بازی بی‌ پاسخ مانده است.

تیم ملی کشورمان برای هفتمین بار در نیمه نهایی جام ملت‌ها باخت تا طلسم فینال از نیم قرن هم عبور کند. این بار رقیب ما قطر بود که در طول تاریخ جام ملت‌های آسیا هرگز ایران را نبرده بود، تیمی که چند ماه قبل به ما باخت و خیلی‌ها امید داشتند به راحتی قطر را برده و فینالیست خواهیم شد. اما در بازی با قطر چه اتفاقاتی افتاد؟ در این مسابقه تیم کشورمان با روش ۱-۳-۲-۴ به زمین آمد. روشی که قرار بود از ابتدا در بازی‌های حساس مراحل نهایی برابر مدعیان مورد استفاده قرار گیرد. بازی با دو هافبک دفاعی در مرحله یک چهارم مقابل ژاپن جواب داد، اما در کمال تعجب امیر قلعه نوعی به ترکیب برنده دست زد!

 

میلاد محمدی که مقابل ژاپن بسیار عالی بود، جای خود را به احسان حاج صفی داد. بازیکنی که بعد از بازی با سوریه ستاره زمین بود اما خیلی‌ها او را طرف خطاب کنایه قلعه نویی بعد از بازی دانستند، آنجا که گفت بزرگترهای ما بزرگتری نکردند! وقتی تیم مقابل ژاپن به زمین آمد و حاج صفی غایب بود، خیلی‌ها به این نتیجه رسیدند که امیر از کاپیتانش راضی نیست.

با توجه به درخشش جانشین او مقابل ژاپن و پیروزی ایران، این تغییر و بازگشت دوباره حاج صفی به ترکیب برای همه عجیب بود. هر چقدر که بازگشت طارمی قابل انتظار بود اما نه به جای محبی که مقابل ژاپن خوش درخشیده بود! انگار برنامه قلعه نویی برای این مسابقه این بود که بازی را تا دقیقه ۶۰ تحت کنترل داشته باشد و در نیم ساعت آخر بازیکنان تکنیکی و سرعتی همچون قائدی و محبی به زمین بیایند و گل بزنند یا گل بسازند. اما بازی حاج صفی و امید ابراهیمی آنقدر بد بود که همه نقشه‌ها را خراب کرد.

ایران در همان دقیقه چهارم توسط سردار آزمون به گل رسید اما حاضرین در ورزشگاه الثمامه دیدند که بازیکنان هنوز مشغول شادی بعد از گل بودند که امیر به محبی دستور داد بلند شود و گرم کند! انگار اوخود در همان شروع مسابقه متوجه اشتباه در ارنج شده بود. مهدی قایدی را هم از دقیقه ۴۰ بلند کرد تا گرم کند، بازیکنی که در مقابل ژاپن یک نیمه گرم کرد و همه فکر می‌کردند در شروع نیمه دوم این دو به میدان بیایند.

نیمه دوم دو تغییر در ترکیب تیم ما ایجاد و میلاد محمدی و مهدی محمد محبی به زمین آمدند. ترکیب تیم دوباره همان ۴-۴-۲ مورد علاقه قلعه نویی شد و تا پایان بازی فرصت به قایدی نرسید! در نهایت ایران شکست خورد تا این سوال برای فوتبال دوستان باقی بماند که اصولاً چرا قلعه نویی دست به ترکیب برنده زد؟ آیا او در مهره چینی اولیه اشتباه کرد یا اینکه از ابتدا برنامه‌اش همین بود و به قصد گول زدن رقیب، قایدی گرم می‌کرد؟

هرچه بود اتفاقی عجیب در تاریخ جام ملت‌ها رخ داد که یک تیم از همان دقیقه ۴ و بعد از زدن گل اول بازی بازیکنی را برای گرم کردن بلند کرد بدون اینکه مصدومی داشته باشد!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر