کد خبر: 20699
A

برنز تنها سهم کاراته‌ مردان ایران در روز نخست

رقابت‌های کاراته بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (شنبه) آغاز شد و نمایندگان ایران به روی تاتامی رفتند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسابقات کاراته چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (شنبه) آغاز شد. در بخش مردان امیر مهدی‌زاده در نخستین گام مالک سلاما از مصر را با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب کرد. مهدی‌زاده در دومین دیدار به مصاف حریفی از افغانستان رفت و در حالی که ۴۰ ثانیه تا پایان مبارزه وقت باقی بود موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر بر این کاراته‌کا غلبه کند. مهدی‌زاده در نیمه نهایی به مصاف صدرالدین سایماتوف ازبکستانی رفت. امیر مهدی‌زاده در نیمه نهایی در حالی سایماتوف یک بر صفر پیش افتاد، مهدی‌زاده دو امتیاز جبران کرد اما در فاصله ۲ ثانیه به اتمام مبارزه سایماتوف یک امتیاز گرفت تا با قانون سنشو برنده تاتامی باشد و به فینال وزن‌ منهای ۶۰ کیلوگرم راه پیدا کند تا مهدی‌زاده به فینال نرسد. مهدی‌زاده در مرحله رپه شارژ، فالو از سنگال را ۸ بر ۱ از پیش رو برداشت تا برای رسیدن به مدال برنز به مصاف عماد المالکی از عربستان رود.

او در وزن منهای ۶۰ کیلو گرم در پیکار علیه عماد المالکی از عربستان در حالی که ۴۰ ثانیه به اتمام مبارزه وقت باقی بود ۸ بر صفر پیروز شد و به نشان برنز بازی‌های کشورهای اسلامی رسید.

امروز (شنبه) مبارزات اوزان ۵۰-، ۵۵- و ۶۱- کیلوگرم زنان و اوزان ۶۰-، ۶۷- و ۷۵- کیلوگرم مردان برگزار شد که در بخش مردان آسیابری و احمدی حذف شدند و مهدی‌زاده برنز گرفت.

فردا (یک‌شنبه) نیز مسابقات کاتای انفرادی مردان و زنان و هم‌چنین اوزان ۶۸- و ۶۸+ کیلوگرم زنان و ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم مردان به روی تاتامی می‌روند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر