کد خبر: 31849
A

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛جدال قعر نشینان؛ پیکان در اندیشه صدرنشینی

هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال پس از 12 روز تعطیلی به خاطر برگزاری اردو و دیدارهای تدارکاتی تیم ملی، فردا (چهارشنبه) با دیدار تیم های گسترش فولاد و استقلال خوزستان و پیکان و صنعت نفت آبادان، از سر گرفته می شود.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛جدال قعر نشینان؛ پیکان در اندیشه صدرنشینی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ تیم گسترش فولاد در نخستین دیدار این هفته و در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز، میزبان تیم استقلال خوزستان خواهد بود و به طور حتم بازی این دو تیم از آنجا که دو در انتهای جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر قرار دارند از حساسیت های بالایی برخوردار است.
فیروز کریمی که درهفته نهم با هدف جلوگیری از روند نزولی گسترش فولاد در نتیجه گیری هدایت این تیم را برعهده گرفته و با این تیم از سه بازی برگزار شده 4 امتیاز کسب کرده است،به خوبی می داند بازی مقابل تیم بحران زده استقلال خوزستان که این روزها در یکی از بدترین شرایط خود قرار دارد فرصت مناسبی برای کسب نتیجه ای شیرین و فرار ازقعر جدول است.
شاگردان کریمی درصورت پیروزی در دیدار فردا 14 امتیازی شده و به طور موقت شش پله درجدول رده بندی رقابت های لیگ برتر صعود خواهند کرد و با توجه به شرایط تیم حریف کسب این نتیجه دور از دسترس تبریزی ها نخواهد بود.
سرمربی تیم گسترش فولاد بدنبال حضور دراین تیم و به منظور اعمال قدرت و ایجاد شوک دربین بازیکنان بود تغییراتی درترکیب این تیم ایجاد کرد او در این ارتباط و با بهانه قراردادن مصدومیت آندرانیک تیموریان و میلاد فخرالدینی این دو بازیکن را فهرست بازیکنانش تیمش کنارگذاشته است.
در ادامه این روند، روز گذشته نیز مهرداد قنبری هافبک تدافعی گسترش فولاد پس ازتوافق با هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل این باشگاه از این تیم جدا شد و به نظر می رسد اصلاحات مورد نظر این سرمربی تا زمان نقل و انتقالات نیم فصل ادامه خواهد یافت تا او بتواند بازیکنان مورد نظرش را جلب کند.
از سوی دیگر تیم استقلال خوزستان که برخلاف دو فصل گذشته این رقابت ها در لیگ هفدهم روزگار خوبی را سپری نمی کند.
بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات عدیده مالی تمرینات تیم را تحریم و درآن شرکت نمی کنند این درحالی است که کادر مدیریتی و مربیان این تیم با دادن وعده از بازیکنان خود درخواست کرده اند که دست از اعتصاب برداشته و درتمرینات شرکت کنند.
با این شرایط،عبدالله ویسی کار دشواری برابر تیم گسترش فولاد دارد البته این سرمربی پس از برتری تیمش درچارچوب رقابت های جام حذفی برابر تیم ملوان عنوان کرد که تیمش صد درصد در لیگ برتر خواهد ماند و نگران این موضوع نیست.
دیدار تیم های گسترش فولاد و استقلال خوزستان ساعت 14:30 برگزار می شود.
تیم پیکان در دیگر دیدار فردا (چهارشنبه) برابر صنعت نفت آبادان به میدان می رود، شاگردان مجید جلالی که شروع خوبی در لیگ هفدهم نداشتند می توان گفت که از هفته پنجم تازه موتورشان تازه روشن شد و با هفت برد متوالی صدرنشینی لیگ برتر را نیز تجربه کردند از این رو به هیچ وجه نمی خواهند این روند موفقیت متوقف شود و بدنبال کسب حداکثر امتیاز و هشتمین برد متوالی خود هستند.
به طور یقین، تعداد کارشناسانی که این روند را برای تیم پیکان عادی و طبیعی می دانند از تعداد انگشتان یک دست نیز بیشتر نیست اما بازیکنان این تیم نشان دادند کار نشد ندارد و می توانند با ارائه بازی های خوب به صدرجدول رده بندی این رقابت ها نیز رسید.
بازیکنان پیکان درصورت برتری مقابل صنعت نفت آبادان 26 امتیازی شده و درحالی صدرنشینی را برای دومین بار در این فصل تجربه می کنند که برخلاف بار اول، این دفعه این مساله بیش از 5 روزبه طول خواهد انجامید و آنان می توانند به راستی به خود ببالند.
در نقطه مقابل، تیم صنعت نفت آبادان که با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان شروع خوبی درلیگ برتر داشته است، این روزها رفته رفته روند نزولی به خود گرفته است و درآخرین بازی، این تیم مغلوب تیم انتهای جدولی گسترش فولاد شد.
با این همه نماینده فوتبال خوزستان در پایان هفته یازدهم و به لطف درخشش در دیدارهای ابتدایی این لیگ امتیازات مطلوبی کسب کرد،هم اکنون با 13 امتیاز دررده ششم جدول رده بندی این رقابت ها قراردارد.
به طور حتم،فرازکمالوند که هدایت زردپوشان آبادانی را برعهده دارد حریف دست و پا بسته ای برابر تیم پیکان نیست و شاید بتواند با درخشش بازیکنان سخت کوش خود حتی تیم پیکان را متوقف کرده و نوار پیروزی های متوالی این تیم را قطع کند که البته کاردشواری است.
سایر دیدارهای هفته چهاردهم دوشنبه 29 آبان ماه برگزارمی شود که درمهم ترین آن ها پرسپولیس و استقلال با پدیده و سیاه جامگان نمایندگان مشهد دیدار می کنند.
هم اکنون تیم پارس جنوبی جم در پایان هفته یازدهم با کسب 25 امتیاز درصدر جدول رده بندی این رقابت ها قرار دارد و تیم های پرسپولیس و پیکان نیز در رده های بعدی جدول ایستادند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر