کد خبر: 32748
A

توپچی ها برنده شهرآورد شمال لندن/ تاتنهام توان مقابله با حریف را نداشت

تیم آرسنال در نخستین و حساس ترین دیدار هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) میزبان تاتنهام بود و نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها را شکست داد.

توپچی ها برنده شهرآورد شمال لندن/ تاتنهام توان مقابله با حریف را نداشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ در این دیدارکه در ورزشگاه امارات شهر لندن برگزار شد، شاگردان «آرسن ونگر» با حمایت هواداران خودی برابر تیم تاتنهام به برتری 2 برصفر رسید و در این فصل برای نخستین بار یک تیم قدرتمند در لیگ برتر را از پیش رو برداشت.
«شوکردان مصطفی» در دقیقه 36 و «الکسیس سانچز» در دقیقه 41 برای آرسنال در این دیدار گلزنی کردند و سه امتیاز ارزشمند این بازی را به حساب تیمشان گذاشتند.
شاکردان ونگر با کسب هر سه امتیاز این دیدار 22 امتیازی شده و به صورت موقت به رده چهارم جدول رده بندی این رقابت ها صعود کردند.
تیم تاتنهام نیز با 23 امتیاز در رده سوم باقی ماند.
بازیکنان تیم آرسنال که برای بازگشت به جمع مدعیان لیگ برتر انگلیس، به برد مقابل یک تیم قدرتمند لیگ برتر نیاز داشتند، از دقیقه نخست این دیدار حملات متعددی را بر روی دروازه تیم تاتنهام طراحی کردند.
حملات این تیم بیشتر از جناحین به خصوص سمت راست خط دفاعی تیم تاتنهام طراحی می شد، در نقطه مقابل بازیکنان تیم تاتنهام که انتظار بازی روان از تیم آرسنال را باور نداشتند تنها چشم به ضد حملات داشتند.
مهم ترین اتفاق این نیمه در دقیقه 32 افتاد و به دنبال حمله بازیکنان تیم تاتنهام، «کریستین اریکسن» در محوطه جریمه آرسنال در موقعیتی شوت زنی قرار گرفت و شوت زمینی این بازیکن به دیرک افقی دروازه «پیتر چک» برخورد کرد و به بیرون از زمین رفت.
در دقیقه 36 و به دنبال خطای بازیکنان تیم تاتنهام در میانه میدان داور اعلام ضربه ایستگاهی کرد که ارسال زیبای «مسوت اوزیل» به محوطه جریمه تاتنهام با ضربه سر «شوکردان مصطفی» مدافع آلمانی و پیش تاخته این تیم در قعر دروازه «هوگو لوریس» جای گرفت.
در دقیقه 41 بار دیگر و در ادامه حملات گسترده بازیکنان آرسنال، پاس زیبا و پشت دفاع «بیرین» به «لاکازت» و پاس زیبای او در محوطه شش قدم به «الکسیس سانچز» رسید و او با شوتی سنگین توپ را به سقف دروازه تاتنهام چسباند و دومین گل تیمش را به ثمر رساند.
درنیمه دوم هر چند «مائورسیو پوچیتینو» سرمربی آرژانتینی تیم تاتنهام، در ترکیب این تیم تغییراتی ایجاد کرد و «هری کین» و «دله آلی» را از زمین بیرون کشید تا تیمش هجومی تر شود، اما این تغییرات برای گلزنی به تیمش کمکی نکرد و نتوانستند دروازه چک را باز کنند.
البته شاگردان ونگر نیز در این نیمه صاحب موقعیت هایی شدند، اما تلاش آنان نیز ثمری نداشت و در پایان این دیدار با نتیجه 2 برصفر به پایان رسید.
به طور یقین «هری کین» مهاجم ملی پوش تاتنهام یکی از ضعیف ترین بازی های خود را به نمایش گذاشت و او را می توان ناکام بزرگ این دیدار خواند.
ترکیب آرسنال: پیتر چک، مونرئال، مو صطفی، کوشیلنی، سات کولاسیناچ، گرانیت ژاکا، آرون رمزی، بیرین، الکسیس سانچژ، مسوت اوزیل و لاکازت
ترکیب تاتنهام: هوگو لوریس، فرتونگن، اریک دایر، سانچز، دیویس، کریستین اریکسن، دمبله، سیسوکو، تریپیه، آلی، هری کین
قضاوت این دیدار برعهده «مایک دین» بود و او با نشان دادن کارت زرد گرانیت ژاکا، الکسیس سانچز و شوکردان مصطفی را جریمه کرد. همچنین هری کین ملی پوش تیم تاتنهام نیز با دریافت کارت زرد جریمه شد.
سایر دیدارهای این لیگ تا دقایقی دیگر برگزار می شود و طی آن منچستر سیتی صدرنشین این رقابت ها با تیم لسترسیتی دیدار می کند و منچستر یونایتد با تیم نیوکسل دیدار خواهد کرد.
ورزشی.**9144**1368
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر