کد خبر: 33222
A

پایان حکمرانی ابراهیموویچ برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال سوئد

دوران حکمرانی زلاتان ابراهیموویچ در تصاحب عنوان بهترین بازیکن فوتبال سال سوئد بعد از یک دهه بسر آمد تا توپ طلای 2017 سوئد نصیب آندریاس گرانکویست کاپیتان تیم ملی این کشور شود.

پایان حکمرانی ابراهیموویچ برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال سوئد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش خبرگزاری رویترز، گرانکویست کاپیتان تیم ملی سوئد و باشگاه کراسنودار در مراسمی که دوشنبه شب برگزار شد، این جایزه را دریافت کرد.
ابراهیموویچ بعد از نمایش ناامیدکننده سوئد در جام ملت های اروپا (یورو 2016) از فوتبال ملی خداحافظی کرد. او از سال 2007 تا 2016 و در مجموع 11 بار این عنوان را از آن خود کرد. او در سال 2005 نیز این جایزه را بدست آورد. هیچ بازیکن دیگری بیش از دو بار به این عنوان دست نیافته است.
گرانکویست بعد از ابراهیموویچ کاپیتان تیم ملی سوئد شد و هدایت این تیم را در صعود موفقیت آمیز به جام جهانی 2018 به عهده داشت. سوئد در دیدار مقابل ایتالیا در مرحله پلی آف اروپا با مجموع نتیجه یک بر صفر در دو دیدار رفت و برگشت جواز حضور در تورنمنت جهانی سال آینده روسیه را بدست آورد.
ابراهیموویچ 36 ساله رکورد دار گلزنی سوئد بعد از مصدومیت زانو به منچستریونایتد بازگشت. او در مراسم بهترین های فوتبال سوئد دست خالی ماند.
توپ الماس برای بهترین بازیکن زن سوئد نیز نصیب کوزواره اصلانی هافبک هجومی لینکوپینگ شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر