کد خبر: 33750
A

کره شمالی حق شرکت در المپیک زمستانی پیونگ چانگ را دارد

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که کره شمالی به رغم اینکه از سوی آمریکا به عنوان یک کشور حامی تروریسم معرفی شده است، واجد شرایط شرکت در المپیک زمستانی 'پیونگ چانگ' 2018 است.

کره شمالی حق شرکت در المپیک زمستانی پیونگ چانگ را دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از خبرگزاری یونهاپ، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه این هفته ، 'پیونگ یانگ' را با هدف فشار بر این کشور به منظور خلع سلاح موشکی و هسته ای در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد.
کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که کره شمالی حق دارد در المپیک زمستانی آینده شرکت کند چرا که عهدنامه المپیک بر بهره گیری از حقوق و آزادی ها بدون تبعیض از هر نوعی تاکید می کند.
کمیته بین المللی المپیک گفته است صلاحیت کره شمالی بر اساس این عهدنامه که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شده است، برای شرکت در این بازی ها تایید شده است.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (21 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (18 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار خواهد شد.
در همین حال تنش میان کره شمالی و جنوبی که از سال 1953 تا کنون در شرایط نه جنگ و نه صلح به سر می برند، این روزها به دلیل برگزاری مانورهای مشترک آمریکا با سئول، افزایش یافته است.
در همین راستا کره جنوبی اعلام کرد لغو رزمایش مشترک با آمریکا در سال آینده میلادی را به منظور کاهش خطر واکنش احتمالی از سوی کره شمالی هنگام برگزاری المپیک زمستانی بررسی می کند.
سئول و واشنگتن سالانه تمرینات نظامی خود را در ماه مارس برگزار می کنند، کره شمالی نیز این تمرینات را محکوم کرده و هدف از اجرای آن را آمادگی دو کشور برای جمله به پیونگ یانگ می داند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر