کد خبر: 35999
A

فدراسیون بین المللی وزنه برداری: هاشمی اولین قهرمان ایران در دسته 105 کیلوگرم است

تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی وزنه برداری نوشت: علی هاشمی نخستین قهرمان ایران در دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری مردان محسوب می شود.

فدراسیون بین المللی وزنه برداری: هاشمی اولین قهرمان ایران در دسته 105 کیلوگرم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز سه شنبه تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی وزنه برداری، او در یک ضرب با ۱۸۳ کیلوگرم طلا گرفت. در دو ضرب با ۲۲۱ مدال برنز را کسب کرد و در مجموع با ۴۰۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد.
علی هاشمی وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران در پیکارهای قهرمانی جهان در آمریکا در حرکات یک ضرب با بلند کردن وزنه 183 کیلوگرم، مدال طلا را به گردن آویخت. هاشمی و ایوان ایفریموف وزنه بردار کهنه کار ازبکستانی نتوانستند وزنه 186 کیلوگرم را مهار کنند.
هاشمی که در المپیک ریو هفتم شد، در یک ضرب با ۱۸۳ کیلوگرم طلا گرفت. او در دو ضرب با ۲۲۱ مدال برنز را کسب کرد و در مجموع با ۴۰۴ کیلوگرم قهرمان جهان شد.
هاشمی نخستین قهرمان ایران در این دسته است. محمدرضا براری تنها دارنده مدال ایران در دسته 105 کیلوگرم است. او در سال 2013 در حرکت دو ضرب برنز گرفت.
ایران تاکنون در چهار دسته از پنج دسته مردان مدال قهرمانی گرفته است و فقط در دسته 105 کیلوگرم این موفقیت را نیافته بود که اکنون این موفقیت نیز حاصل شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر