کد خبر: 8640
A
بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در گفت و گو با دیده بان ایران:

فوتبال ایران بیشترین شکایت در فیفا و A.F.C دارد

« غلامرضا بهروان » در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، ابتدا در تعداد سهمیه های قطعی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: برای حفظ ۱+۳ و افزایش تعداد آن باشگاه‌های ما باید عملکردشان را در آسیا بهبود بخشند. هرچند که باید به باشگاه‌ها هم حق داد. حریفان آنها از بهترین مثلا باشگاه های آسیا از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند.

فوتبال ایران بیشترین شکایت در فیفا و A.F.C دارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، اخیرا ۶ بازیکن سابق باشگاه استقلال بابت عدم دریافت مبالغ قرارداد خود به فیفا شکایت کرده اند تا تعداد شکایت فوتبالیست های خارجی از باشگاه های کشورمان به عدد ۲۰ برسد.

« غلامرضا بهروان » در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، ابتدا در تعداد سهمیه های قطعی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: برای حفظ ۱+۳ و افزایش تعداد آن باشگاه‌های ما باید عملکردشان را در آسیا بهبود بخشند. هرچند که باید به باشگاه‌ها هم حق داد. حریفان آنها از بهترین مثلا باشگاه های آسیا از بازیکنان  خارجی استفاده می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر،  قوانین هم طوری است که دست تیم‌های ما بسته شده است. مثلا تیم‌های ایرانی مجاز به استفاده از چهار بازیکن خارجی در لیگ برتر هستند، ولی تیم‌های عربستانی می‌توانند پنج بازیکن در لیگ خود به خدمت بگیرند و چهارتای آن را در آسیا استفاده کنند یا قطر و امارات که پاسپورت کشورشان را برای بازیکنان خارجی می گیرند تا برای استفاده از آنها مشکلی نداشته باشد.

بهروان ادامه داد: البته خدا را شکر در حال حاضر لژیونرهای ما در اروپا عملکرد خوبی دارند که آنها هم جزئی از وضعیت فوتبال ما استعدادها هستند. ولی باشگاه‌های ما در چند سال اخیر در مسابقات آسیایی عملکرد خوبی نداشته اند که باعث شده سهمیه ما کم شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال به قضیه شکایت بازیکنان خارجی از برخی باشگاه های ایران اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر از لحاظ تعداد شکایات بازیکنان از باشگاه‌ها، پر رده اول AFC و فیفا هستیم. خیلی از دوستان عزیز و مدیران باشگاه ها باید به  طور تخصصی روی نقل و انتقالات خود نظارت داشته باشد. ما هفته قبل از فیفا مسئولان TMS و ITC را آوردیم تا باشگاه‌ها با ساز و کار آن آشنا شوند. ولی خیلی از آنها نیامدند. باشگاه‌ها اغلب ساز و کار نقل و انتقالات را بلد نیستند و اگر هم بلد باشند باید به روز شوند. 

وی تصریح کرد: توجه داشته باشید چندتا از این بازیکنان خارجی که شکایت کرده اند، چند بازی برای تیمشان انجام داده اند؟ یا اینکه چرا بازیکن خارجی را جذب می کنیم و بعد وی را نیمکت‌نشین می‌کنیم؟

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در پایان در مورد شکایت سه باشگاه ایرانی از فدراسیون فوتبال عربستان به دادگاه عالی ورزش گفت: باشگاه‌های ذوب آهن، سپاهان و تراکتورسازی از عربستان به دادگاه عالی ورزش(CAS ) شکایت کرده اند که البته این حق را دارند. اما با توجه به شرایط موجود، فکر نمی کنم نتیجه ای حاصل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر