کد خبر: 93253
A

علیرضا حیدرآبادی پور کیست؟ از حراست بانک سپه تا هلدینگ صبا و مدیر عاملی بانک سرمایه

علیرضا حیدر آبادی پور مدیر بازداشت شده ای که دیشب به ایران مسترد شد برای هریک از مشاغل خود حقوق کلانی دریافت میکرد، از جمله اینکه درآمد ماهیانه ی وی تنها از مشاوره ی شرکت معدنی گل‌گهر ۱۲ میلیون تومان گزارش شده بود. این مدیر کثیرالشغل که در یک بازه زمانی کوتاه به مدیر عاملی یکی از هلدینگ‌ های زیر مجموعه ی صندوق بازنشستگی کشوری نیز منصوب شده بود

علیرضا حیدرآبادی پور کیست؟ از حراست بانک سپه تا هلدینگ صبا و مدیر عاملی بانک سرمایه

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد، وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور بطور غیابی به دوازده سال حبس محکوم شده است.

نامبرده بر اساس وضعیت قرمز اعلام شده از سوی بازپرس پرونده و با هماهنگی پلیس اینترپل ایران شناسایی و دستگیر و طی انجام تشریفات قانونی به کشور بازگردانده شده است.

علیرضا حیدرآبادی پور مدیری با حقوق نجومی؟

علیرضا حیدر آبادی پور برای هریک از مشاغل خود حقوق کلانی دریافت میکرد، از جمله اینکه  درآمد ماهیانه ی وی  تنها از مشاوره ی شرکت معدنی گل‌گهر ۱۲ میلیون تومان در سال ۹۴ گزارش شده بود. این مدیر کثیرالشغل که در یک بازه زمانی کوتاه به مدیر عاملی  یکی از هلدینگ‌ های زیر مجموعه ی صندوق بازنشستگی کشوری نیز منصوب شده بود.
 

حیدرآبادی سابقه مدیرعاملی هلدینگ آتیه صبا و مدیریت حراست بانک سپه و مدیرعاملی بانک سرمایه، عضو هیئت مدیره
قطره سازان عرشیا و پهنه آسمان تابان… را در کارنامه دارد

نامبرده سابقه ۲۵ سال کارمندی در بانک سپه بوده که عمدتا در بخش حراست بانک سپه بوده سپس نماینده بانک سپه در شرکتهای وابسته به بانک به عنوان عضو ناظر و چند ماه اخر خدمت عضو هیات مدیره در بانک سپه گردید سپس در سال ۱۳۹۰ بازنشسته میگردد. سه سال بعد در سال ۱۳۹۴ برای چند ماه مدیر عامل اتیه صبا و در بهمن ۹۴ مدیر عامل بانک سرمایه شد.

تندیس و لوح جشنواره تجلیل از کارآفرینان

حیدرآبادی در ششمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور در سال ۱۳۹۴ تندیس و لوح جشنواره را کسب کرده بود.

هفتم بهمن ۹۴  تا پیش از این بانک سرمایه به خاطر حواشی فراوان، دوران بی‌ثبات مدیریتی را می‌گذراند. بانک در این روز‌های سخت که حتی برخی از ورشکستگی اش می گفتند و خیلی از مردم نگران از این بابت، می‌خواهند پول ها‌ی خود را از آن خارج کنند، به صورت موقت توسط یک سرپرست یعنی پرویز احمدی اداره می‌شد تا این که در این روز یعنی هفتم بهمن ماه، طی مراسمی با حضور مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضای هیئت مدیره و جمعی از مدیران بانک سرمایه، علیرضا حیدرآبادی‌پور به عنوان مدیرعامل جدید بانک سرمایه معرفی می‌شود.

شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل وقت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است. او با تشکر از همراهی و مساعدت بانک مرکزی در تسریع روند تایید نهایی مدیرعامل جدید بانک سرمایه و تقدیر از زحمات پرویز احمدی در دوران سرپرستی بانک، اظهارکرد: خوشوقتم که مدیرعامل جدید بانک سرمایه دارای سابقه‌ای پربار در نظام بانکی و آشنا با بازار سرمایه است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم استفاده بانک سرمایه از پتانسیل موجود در جامعه تعلیم و تربیت برای دستیابی به جایگاه درخور و واقعی خود گفت: مذاکراتی صورت پذیرفته تا بانک سرمایه به عنوان بانک عامل دولت فعالیت کند و امیدوارم این مهم به زودی محقق شود.

حیدرآبادی‌پور هم در این مراسم فضای اقتصادی حاصل از اجرای برجام را فرصت و در عین حال تهدید دانست و در توضیح آن اظهار داشت: اجرای برجام فضای رقابتی سنگینی در عرصه بانکی و پولی کشور ایجاد خواهد کرد و بانک سرمایه تنها با استفاده از قوه ابتکار و تلاش خستگی ناپذیر کارکنانش خواهد توانست این فضای رقابتی را به یک فرصت تبدیل کند.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله نظم و انضباط و اثرگذاری حتمی آن در پیشبرد بهتر امور افزود: نظم در بنگاه‌های اقتصادی حرف اول را می‌زند و بدون آن هیچ‌گونه موفقیتی در کار نخواهد بود و به یاری خدا در پرتو نظم سازمانی و عملکرد نظام‌مند، در چهل روز کاری پایانی سال امیدواریم بتوانیم عملکرد موفقی در زمینه جذب منابع، وصول مطالبات و سوددهی به سهامداران بانک داشته باشیم.

تا این جای کار همه چیز طبیعی جلوه می‌کند. یک مراسم تودیع و معارفه متفاوت. انگار که قرار است تا مشکلات بانک سرمایه از این پس حل شود. اما چند هفته بعد مشخص می‌شود این تغییر نه تنها مشکلات را حل نکرد بلکه حواشی را افزایش داد. حیدر آبادی پور سومین مدیر عامل بانک سرمایه محسوب می‌شد که طی یک سال تغییر کرده است، خیرالله بیرانوند، پرویز احمدی و این بار حیدر آبادی پور.

از زمان حیدرآبادی به عنوان مدیرعاملی این بانک نام مدیران قبلی را با جست و جویی لیست کنیم در این فهرست به غیر از سه نامی که در بالا ذکر شد یعنی بیرانوند، احمدی، حیدرآبادی، به نام ها‌ی شهاب‌الدین غندالی، احمد درخشنده، علی بخشایش، حاجی زاده، ابوالحسنی، حسینی‌ها‌شمی و هدایتی برمی‌خوریم نکته‌ای که نشان می‌دهد از حضور درخشنده یعنی در بین سال ها‌ی ۹۲ تا ۹۵ بالغ بر پنچ تفکر مدیریتی در کمتر از سه سال به این بانک ورود کرده  بودندو مسلما این تفکرات برنامه ها‌ی نیمه کاره‌ای را نیز در بدنه به جا گذاشتند

اتهام حیدرآبادی مدیرعامل فراری بانک سرمایه چیست؟

علیرضا حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد، وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور بطور غیابی به دوازده سال حبس محکوم شده بود./ دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر