کد خبر: 101331
A

وزیر صنعت خط تولید کامپیوتر خودرو را افتتاح کرد

در مراسمی با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس ایروانی بنیانگذار گروه قطعه سازی عظام و مقیمی مدیرعامل ایران خودرو خط تولید کامپیوتر خودرو (ECU ) در یکی از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر صنعت خط تولید کامپیوتر خودرو را افتتاح کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ شرکت دانش بنیان "سازه پویش"  توانست به دانش ساخت نرم‌افزار، سخت‌افزار، کالیبراسیون و ساخت قطعات کامپیوتر خودرو (ECU) دست یابد.

این شرکت که در سال ۹۶ برای نخستین بار از شرکت آلمانی "بوش" به عنوان همکار خود اجازه یافته بود که کالیبراسیون سیستم EMS خودرو را انجام دهد در ادامه با توجه به تحریم ها موفق شد به توانایی طراحی، تولید و صحه گذاری کامل سیستم EMS دست یابد. 

 پس از آغاز تحریم ها شرکت بوش، همکاری خود را با این گروه قطعه سازی قطع کرده و گروه عظام با تکیه بر دانش داخلی و بومی سازی قطعات توانست در تولید این قطعات خودکفا شود. 

پدر صنعت قطعه سازی ایران در جمع خبرنگاران  رونمایی از دانش بومی این قطعه را یک افتخار برای کشور ارزیابی کرد.

عباس ایروانی در ادامه خاطر نشان کرد: نا اکنون توانسته ایم سد تحریم ها را شکسته و از دانش بومی نخبگان کشور استفاده کنیم 

"میرغلامرضا مرتضوی" مدیر گروه برق گروه قطعات خودرو عظام و مدیرعامل شرکت سازه پویش،  از صرفه جویی پنج میلیون یوروی در سال برای اقتصاد خودرو  کشور با افتتاح این خط خبر داد.

این قطعه در واقع مغز خودرو و سیستم قوای محرکه محسوب می شود. عملکرد درست این قطعه لازمه دستیابی به حداقل الایندگی، حداقل مصرف سوخت در کنار دستیابی به حداکثر قدرت و شتاب خودرو محسوب می شود. بعلاوه ECU نقش اساسی در ایمنی خودرو و نیز حفاظت از قطعات موتور در مقابل خرابیها و آسیب های گوناگون دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خط تولید ترمز خودروی تارا به‌عنوان نوبرانه ایران خودرو و خط تولید برف پاک کن را در دو شرکت دیگر افتتاح کرد.

به گزارش ........، رزم حسینی وزیر صنعت، عباس ایروانی بنیانگذار هلدینگ عظام، مقیمی مدیر عامل ایران خودرو، انارکی معاون وزیر صمت، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل گروه سایپا دیگر مسوولان حاضر در این مراسم بودند.

بنابر این گزارش گروه قطعات خودرو عظام با نزدیک به سه دهه فعالیت، ١٢ کارخانه تولید قطعات اصلی خودرو در نقاط مختلف ایران از جمله در تهران و دیگر استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان دارد.

گروه قطعات خودرو عظام با سرمایه انسانی بیش از ٤ هزار نفر، سالانه نزدیک به یک میلیارد شماره فنی تولید می کند که علاوه بر تأمین قطعات خطوط تولید خودروسازان داخلی و بازار قطعات یدکی، توانمندی صادرات این قطعات را نیز داراست.

در این مجموعه بزرگ صنعتی، انواع سیستم‌های برق و الکترونیک، ایمنی و امنیتی و مکاترونیک، قطعات تزئینی و پلاستیکی، انواع کیت کلاچ و کمک‌فنر،  فرمان هیدرولیک، انواع دینام و استارت، موتور فن، قفل‌های سوئیچی و مکانیکی، انواع پوسته‌های آلومینیومی، ریخته‌گری قطعات چدنی نظیر میل‌لنگ، دیسک و کاسه‌چرخ، بوش سیلندر، انواع پیستون‌های بنزینی، دیزلی و دیگر قطعات را برای خودروهای داخلی تولید و تامین می شود.

گروه عظام با سرمایه گذاری بالغ بر ١٠ هزار میلیارد تومان در صنعت قطعه سازی ایران، علاوه بر اشتغال مستقیم 5۰۰۰ نفر در کارخانجات خود، زمینه اشتغال غیر مستقیم 35 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در هلدینگ عظام و پیمانکاران وابسته را فراهم کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر