کد خبر: 125429
A

مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 530

امروزه خودروهای چینی کیفیت خوبی دارند و شرایط بازار به گونه ای است که خرید خودروهای چینی برای بسیاری از ایرانیان غیرقابل دسترس شده است!

مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 530

دیده بان ایران- در سال های اخیر به خصوص یک دهه پیش کمتر کسی حاضر به خرید یک خودروی چینی حتی با قیمتی نزدیک به خودروهای ایرانی یا فرانسوی بود و دلیل اصلی آن کیفیت پایین، عملکرد ضعیف و استهلاک شدید آنها بود که مشکلات زیادی را به همراه داشت. برای مشتریان خود همراه بود اما امروز خودروهای چینی کیفیت خوبی دارند و شرایط بازار به گونه ای است که خرید خودروهای چینی برای بسیاری از ایرانیان غیرقابل دسترس شده است!

 

1

 

با گذشت زمان، طراحی های ناشیانه و زشت خودروهای چینی جای خود را به طراحی مستدل داده، ارگونومی ضعیف آنها بهبود یافته و کارایی کلی آنها در گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته و به محصولاتی تبدیل شده است که زمانی می توانستند با خودروهای ایرانی و فرانسوی رقابت کنند. نکردند، امروز در بازار خودروهای گران قیمتی شده اند و خریدشان از توان بسیاری از مشتریان خارج است. البته هنوز راه زیادی تا رسیدن خودروسازان چینی به کیفیت و اعتبار تولیدکنندگان مطرح دنیا در پیش است، اما سرعت پیشرفت در صنعت خودرو به قدری شگفت انگیز است که در حال حاضر در حال تولید محصولاتی جهانی هستند و قابل پیش بینی نیست. . این سفر طولانی که در مورد آن صحبت می کنیم چه زمانی طول می کشد؟ یکی از ترفندهای چینی ها برای جلب توجه و فروش محصولات خود در سال های اخیر، علاوه بر تقلید از ظاهر خودروهای معروف خارجی، استفاده از نام های مشابه و نزدیک از محصولات معروف دنیا برای ذکر کیفیت و شهرت آن است.  لوازم یدکی ام وی ام امروزه براحتی در دسترس می باشد و میتوانید با چیند کلیک ساده فروشنده های زیادی را پیدا کنید و از بین انها بهترین را برای خرید برگزینید.

بررسی ام وی ام 530

چری A5 که در بازار داخلی با نام MVM 530 شناخته می شود، اولین بار در سال 2006 با سه موتور مختلف 1.5 لیتری، 1.8 لیتری و 2 لیتری با دو گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه شد. برای مشتریان موجود است.

این خودرو علاوه بر چین در کشورهای مختلفی مانند مصر، اوکراین، روسیه و ایران تولید می شد. در داخل سیلندرهای خود می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در بازار ایران در سال 1389 بود که ام وی ام 530 سدان متولد شد و تنها پس از 6 سال فعالیت در کشور، تولید آن در سال 1395 متوقف شد تا ظرفیت تولید این شرکت به محصولاتی بهتر و جذاب تر اختصاص یابد.

 

2

 

داخل ام وی ام 530

مانند طراحی بیرونی، در داخل کابین نباید انتظار داشبورد جذاب و پیشرفته ای داشت، اما نسبت به قیمت خودرو کیفیت خوبی دارد و می توان بر ظاهر ساده آن غلبه کرد. طراحی داخلی بسیار ساده است و کیفیت داشبورد نیز به مرور زمان افت کرده است. البته چری در این سال ها اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است و اکنون کیفیت متریال داخلی خودروهای چری بهبود چشمگیری پیدا کرده است. فروشگاه دیجی کار بصورت مستقیم لوازم یدکی ام وی ام 530 را بصورت آنلاین و حضوری در خیابان ملت تهران (چراغ برق) عرضه میکند.

طراحی ام وی ام 530

ام وی ام 530 از نظر ظاهری حرف زیادی برای گفتن ندارد و طراحی نه چندان جالب آن در کنار رینگ ها و لاستیک های کوچک این شرکت با وجود بدنه بزرگ و صندوق عقب مکعبی شکل، ناهماهنگ و نه چندان مناسب را نشان می دهد. -طراحی جالب با توجه به شرایط بازار و قیمت این خودرو برای فروش، این امر باعث می شود ارزش خرید این خودرو حتی در مقایسه با خودروهای تولید داخل بسیار پایین باشد.

البته رقبای این خودرو شرایط چندان بهتری در بازار ندارند. مثلا تندر 90 با همه مشخصات فنی خوبش از نظر ظاهری بسیار ساده و ارزان به نظر می رسد و خودروی پژو پارس با اینکه طراحی زیباتری دارد اما سال هاست شاهد حضور آن در بازار هستیم و تقریباً چهره ای تکراری با کمترین تغییر در طول سال ها دارد.

به طور کلی طراحی محصولات جدید خودروهای چینی انتظارات را بالا برده و طراحی محصولات نسل قدیمی را به یک فاجعه تبدیل کرده است، اما با توجه به شرایط فعلی بازار و رقبای موجود در رده قیمتی این خودرو، باید کمی خودمان را ساده کرده و در نظر بگیریم. طراحی ام وی ام 530 قابل قبول است.

مشخصات ام وی ام 530

این خودرو در زمان تحویل با 3 موتور چهار سیلندر بنزینی با حجم 1.5 لیتری 1.8 لیتری و 2 لیتری عرضه شد و با دو گیربکس 5 سرعته و 4 سرعته اتوماتیک دستی اما در دسترس مشتریان قرار گرفت. بزرگترین نسخه بازار داخلی با حجم 1971 سانتی متر مکعب و جفت با گیربکس 5 سرعته دستی به مشتریان عرضه شد.

 

3

 

این موتور با مصرف سوخت 6.8 لیتر در شرایط استاندارد می تواند 139 اسب بخار قدرت در محدوده 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در محدوده 4500 دور در دقیقه تولید کند که با استفاده از گیربکس 5 سرعته دستی بر روی آن دریافت و منتقل می شود. چرخ های جلو، در 12 ثانیه می توانید از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید.

ام وی ام 530 به طور کلی با طول 4552 میلی متر، عرض 1750 میلی متر و ارتفاع 1483 میلی متر ساخته می شود که در مجموع وزن این خودرو را به حدود 1290 کیلوگرم رساند.بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت لوازم یدکی ام وی ام دیجی کار می باشد که شما میتوانید براحتی کلیه نیاز های خودروی خود را تهیاه کنید.یکی از پر مصرف ترین قطعه مصرفی این مدل خودرو سپر عقب ام وی ام 530 می باشد که در تصادفات معمولا آسیب می بیند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر