کد خبر: 133755
A
بخش دوم یادداشت یک متخصص در امور مارکتینگ:

اصلی ترین چالش های یک مدیر چیست و یک مدیر با چه پیچیدگی هایی مواجه است؟

" بدیهی است که مدیریت مجموعه کافه و رستوران همانند دیگر مشاغل وظایف و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و باید بتواند با اثر بخشی و تربیت نیروی کار، تاثیرات بلند مدتی در محیط کار خود ایجاد کند؛ مدیریت هیچگاه کار ساده ای نبوده و از پیچیدگی های زیادی بر خوردار است؛ نحوه تعامل و برخورد با پرسنل از اصلی ترین چالش های مدیر است و اگر این کار را به خوبی انجام دهد موفقیت خود را تا حد بسیار خوبی تضمین کرده و در غیر این صورت با شکست مواجه می شود. مدیر برای موفقیت در مسیر خود باید از مهارت، تخصص و قدرت پیشبینی بالایی بر خوردار باشد."

اصلی ترین چالش های یک مدیر چیست و یک مدیر با چه پیچیدگی هایی مواجه است؟

امیرحسین اردکانی مقدم، متخصص بازاریابی و مارکتینگ در بخش اول یادداشت خود در خصوص وضعیت اقتصادی کشور و همچنین بررسی مشاغل خرد و متوسط مدعی شد: "مشاغل خرد و متوسط به عنوان یکی از عوامل محرکه و توسعه اقتصادی - اجتماعی، نقش اساسی دارند. عدم موفقیت مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک در بازارها و اقتصاد کشورهای آسیب پذیر مثل ایران، یکی از مشکلات اساسی جوامع در حال توسعه در سطح جهان است. یکی از مشاغل پر تکراری که بسیار با شکست مواجه می شود اما همچنان در ذهن متولیان و متقاضیان شروع این کسب و کار، سودای سودآوری در بازه کوتاه مدت وجود دارد، کافی شاپ ها و رستوران ها هستند." 

در بخش دوم این متخصص بازاریابی و مارکتینگ که در اختیار تحریریه دیده بان ایران قرار داده شده است آمد: همان طور که در یادداشت قبل مطرح شد یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد جوامع در حال رشد، کسب و کار های خرد و نیمه خرد می باشد و یکی از نمایندگان پرشمار این کسب و کارها کافی شاپ و رستوران ها می باشند؛ در یادداشت شماره یک از موضوع منابع انسانی کافه ها و رستوران ها به مقوله چالش کارکنان پرداختیم و اینگونه مطرح شد که یکی از دغدغه های مهم در مدیریت منابع انسانی کافه ها و رستوران ها، مساله چالش کارکنان است. چالش کارکنان بیشتر ناظر به مدیریت کافه - رستوران است؛ به این معنی که یکی از مسئله های مداوم و روزمره پیش روی مدیر، اتفاقاتی است که مرتبط با کارکنان است که در صورت عدم رفع چالش های آنها، کافی شاپ و کسب و کار با مشکلات عدیده و جدی اعم از سرایت مشکلات درون کارکنان به مشتری، افت کیفیت در خدمات، از دست دادن مشتریان وفادار و بسیاری از این موضوعات، رو به رو خواهد شد.

مقوله ی بعدی که می بایست در بعد منابع انسانی به آن توجه شود وظایف و ویژگی‌های مدیر است. بدیهی است که مدیریت مجموعه کافه و رستوران همانند دیگر مشاغل وظایف و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و باید بتواند با اثر بخشی و تربیت نیروی کار، تاثیرات بلند مدتی در محیط کار خود ایجاد کند؛ مدیریت هیچگاه کار ساده ای نبوده و از پیچیدگی های زیادی بر خوردار است؛ نحوه تعامل و برخورد با پرسنل از اصلی ترین چالش های مدیر است و اگر این کار را به خوبی انجام دهد موفقیت خود را تا حد بسیار خوبی تضمین کرده و در غیر این صورت با شکست مواجه می شود. مدیر برای موفقیت در مسیر خود باید از مهارت، تخصص و قدرت پیشبینی بالایی بر خوردار باشد.

مهارت و تخصص مدیر در مواردی همچون، نظارت بر پرسنل، تجربه، قدرت تصمیم گیری، تخصص در جذب نیرو، تجربه برای سنجش عملکرد، به چشم می آید؛ مدیر باید بتواند بسته به تجربه و مهارت خود نظارتی منصفانه و دقیق بر نیرو های خود داشته باشد. از دیگر تخصص های یک مدیر موفق تشخیص زمان و اولویت جذب نیرو برای کسب و کار خود می باشد. می توان گفت جذب و تعدیل نیرو تخصصی ویژه است و نیاز به آموزش و تجربه بالایی دارد ولی از مدیریت یک کسب و کار اینگونه توقع می رود که حتی اگر این تخصص را به خوبی ندارد، زمان و چرایی این امر مهم را به خوبی درک کند و تصمیم این مهم را در بهترین زمان بگیرد.

از دیگر وظایف مهم مدیر یک کافه و رستوران که می توانیم آن را حیاتی برشمریم، مساله آموزش پرسنل است. مدیرانی که تجربه کار در دیگر بخش های کاه و رستوران را دارند به مراتب مدیرانی موفق تر و در تعاملات بین کاری باهوش تر عمل می کنند. مدیر موفق مدیری است که اولا خود دوره هایی از آموزش را فراگرفته باشد و بر ارکان کسب و کار خود مشرف باشد و توانایی آموزش دادن را در بعضی حیطه‌ها هم داشته باشد؛ موازی با این موضوع باید امکان اموزش را برای کادر خود فراهم کند و این آموزش باید منظم و مکرر باشد تا پرسنل پویا و به روز باشند و از خبرگی برخوردار باشند.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر