کد خبر: 113757
A

وزیر امور خارجه بریتانیا: حمله ایران به نفتکش عمدی و زیرپا گذاشتن قانون بین المللی دریایی بود

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس ضمن تایید ادعاهای اسرائیل، ایران را عامل حمله به کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان دانست.

وزیر امور خارجه بریتانیا: حمله ایران به نفتکش عمدی و زیرپا گذاشتن قانون بین المللی دریایی بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس ضمن تایید ادعاهای اسرائیل، ایران را  عامل حمله  به کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان دانست.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ وزیر خارجه بریتانیا مدعی شد که ایران با نقض قوانین بین المللی، به طور عمد به یک نفتکش اسرائیلی در دریای عرب حمله کرده است.

دامینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا حمله به یک نفتکش تحت اجاره یک شرکت اسرائیلی در دریای عمان را اقدامی هدفمند و عمدی و نقض صریح قوانین بین المللی توسط ایران دانست.

او گفت که بریتانیا این حمله خلاف قانون و بیرحمانه به یک کشتی تجاری را که در اثر آن یک شهروند بریتانیا و یک رومانیایی کشته شدند، را محکوم میکند. آقای راب با خانواده و نزدیکان این دو ابراز همدردی کرد.

وزیر خارجه بریتانیا گفت که ایران باید به چنین حملاتی پایان دهد و کشتی ها بتوانند طبق مقررات بین المللی حرکت کنند.او گفت که انگلستان با شرکای بین المللی‌اش در حال رایزنی برای "پاسخ هماهنگ به این حمله غیرقابل قبول است."

ایران ادعای حمله به نفتکش در دریای عمان را رد کرده اما اسرائیل، انگلستان و آمریکا مدعی ارائه شواهدی از نقش آفرینی ایران در این حادثه هستند با وجو انکار مقامات وزارت خارجه دولت حسن روحانی حتی نخست وزیر اسرائیل ایران را تهدید به به اقدام تلافی جوبانه کرده است.تل آویو تلا دارد تا موضوع را به شورای عالی امنیت بکشاند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر