کد خبر: 69173
A

با فرمانده ایرانی ناو هری ترومن آشنا شوید / کاپیتان حکیم زاده از تهران تا یو اس اس ترومن

کاپیتان «کاون حکیم ‌زاده» از پدری ایرانی و مادری آمریکایی در تگزاس به دنیا آمده و دوران بچگی خود را در ایران همراه با والدین خود سپری کرد تا اینکه با انقلاب 1979 ( ۱۳۵۷) از ایران رفته و در هتیسبرگ می سی سی پی اقامت کردند و او وارد نیروی دریایی شد. از آن روز آرزوی فرماندهی ناو هواپیمابر را در سر داشت تا اینکه حالا فرمانده ناو ترومن شده است. وی جولای امسال فرماندهی ناو را در دست گرفت و کسی است که کمتر از یک دهه در ایران زندگی کرده است. او فارسی بلد است و حالا ممکن است با ناو خود راهی خلیج فارس شود.

با فرمانده ایرانی ناو هری ترومن آشنا شوید / کاپیتان حکیم زاده از تهران تا یو اس اس ترومن
 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ کاپیتان «کاون حکیم ‌زاده» 30 سال پیش وقتی وارد ناوگان دریایی آمریکا در نورفولک شد، برای خود چنین روزی را تصویرسازی کرد. وی جولای امسال فرماندهی ناو را در دست گرفت و کسی است که کمتر از یک دهه در ایران زندگی کرده و سپس با ورود به نیروی دریایی رویاهای خود را شکل داد.

 او از پدری ایرانی و مادری آمریکایی در تگزاس به دنیا آمده و دوران بچگی خود را در ایران همراه با والدین خود سپری کرد تا اینکه با انقلاب 1979 از ایران رفته و در هتیسبرگ می سی سی پی اقامت کردند و او وارد نیروی دریایی شد.

از آن روز آرزوی فرماندهی ناو هواپیمابر را در سر داشت تا اینکه حالا فرمانده ناو ترومن شده است.کاپیتان «حک»  اغلب مامور پرواز E-2 Hawkeye در نورفولک بوده و در عملیات نظامی در عراق و افغانستان شرکت کرده و ماموریت‌های دریایی مختلفی هم داشته است. او کمی فارسی بلد است و حالا ممکن است با ناو خود راهی خلیج فارس شود.

مشخصات فنی ناو یو‌اس‌اس هری ترومن به فرماندهی کاپیتان حکیم زاده

1-  ناو هواپیمابر هری ترومن با هزینه 4.5 میلیارد دلار ساخته شده و سرعت آن 20 گره دریایی است و اغلب در نورفولک ویرجینیا مستقر بوده است.

2- این ناو که هفتم سپتامبر 1996 راه اندازی شده 90 هواپیما و بالگرد را در خود جای داده و در کلاس ناوهای نیمیتز قرار دارد.

3-  وزن ناو 103900 تن است و 332 متر طول داشته و دو راکتور هسته‌ای در خود جای داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ارجمند

    سلام،
    چرا وقتی مطلبی رو تو سایتتون منتشر می کنید ،در باره آن تحقیق نمی کنید؟
    آقای حکیم زاده جهرمی هستند نه تهرانی
    فارسی هم بسیار خوب بلد هستند نه کمی

ارسال نظر