کد خبر: 97622
A

ناجی شریفی زیندشتی کیست؟ / سرکرده قاچاقچیان مواد مخدر تحت حمایت حزب اردوغان !

دو روز پیش روزنامه‌های جمهوریت و دیلی صباح در ترکیه امروز از بازداشت ۱۱ یا ۱۳ نفر از شهروندان این کشور که به تشکیل باند قاچاق مواد مخدر، آدم ربایی و همکاری با باند فتح الله گولن مخالف نظام ترکیه خبر دادند.

ناجی شریفی زیندشتی کیست؟ / سرکرده قاچاقچیان مواد مخدر تحت حمایت حزب اردوغان !

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  دو روز پیش روزنامه‌های جمهوریت و دیلی صباح در ترکیه امروز از بازداشت ۱۱ یا ۱۳ نفر از شهروندان این کشور که به تشکیل باند قاچاق مواد مخدر، آدم ربایی و همکاری با باند فتح الله گولن مخالف نظام ترکیه خبر دادند.

زیندشتی آزاد و فراری است اما اعضای باند وی که همسر، خواهر زاده ها و شرکای وی محسوب می شوند در بازداشت هستند. روزنامه دیلی صباح مدعی شده بود که ناجی زیندشتی برای ایران هم جاسوسی می کرده؛ این ادعای رسانه نزدیک به حکومت ترکیه است. مقامات کشورمان هنوز به این ادعا پاسخی نداشته اند. 

img_5761

ناجی زیندشتی کیست؟ 

ناجی شریفی زیندشتی که قاچاق چیان معروف استان آذربایجان غربی و متولد زیندشت سلماس بود که در سال ۸۶ در ارتباط با یک پرونده قاچاق مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شد. اما زندان فرار کرده به ترکیه گریخت و گروه مسلحی را تشکیل داده بود. پدر و برادر زیندشتی پیشتر  در یک درگیری مسلحانه کشته شده بودند. 

ناجی زیندشتی در سال های اخیر  در استانبول زندگی می کرده و از طریق ازدواج با زنی از اهالی این شهر توانسته برای خود زندگی تشکیل داده و از این شهر اقدامات شرورانه خود را هدایت می کرد. 

زیندشتی در سال ۲۰۱۸ نیز در ترکیه به دلیل مشابهی بازداشت شده بود. دادستانی عمومی استانبول کیفرخواستی علیه این فرد صادر کرد که او در آن به جرایمی مانند قاچاق مواد مخدر، ایجاد یک سازمان جنایتکار مسلح، آدم‌ربایی و قتل متهم ‌می‌کرد و خواستار اشد مجازات تا حد حبس ابد برای او شده بود.

به گفته رسانه‌های اپوزسیون ترکیه اما زیندشتی به خواست یکی از مشاوران اردوغان رییس جمهوری ترکیه از زندان آزاد می‌شود. ظاهراً به دلیل حمایت های حزب اردوغان از وی به ایران مسترد نشده و در اختیار قوه قضاییه قرار نمی گیرد. 

 

روز گذشته (یکشنبه) روزنامه واشینگتن‌پست هم در گزارشی در این رابطه مدعی شد زیندشتی در مسعود مولوی وردنجانی دستداشته است. ادعای واشنگتن پست هنوز از سوی مقامات کشورمان پاسخ داده نشده است.  

مسعود مولوی وردنجانی ۲۳ آبان سال ۹۸، در محله شیشلی استانبول هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

بیشتر بخوانید: ناجی شریفی زیندشتی، قاچاق چی بین الملی مواد مخدر و ۱۳ نفر دیگر بازداشت شدند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    عجب. قشنگ معلوما با این متنتون ماجرا از چه قراره. مطمئن شدم با ایران همکاری میکردن که شما سعی در کتمان کردن این موضوع دارید

  • ارش

    اطلاعاتت کاملا غلطه زیندشتی متولد یکی ازروستاهای اطراف ارومیه به نام ممکان هست،والان هم به همون روستا برگشته

  • ب

    برو بچه,...

  • محمدی

    متنبا سلام افرادی که دارای چنین کارنامه باشد و از خانواده عمر شریفی باشد انسان نیستند

  • زیندشتی

    برو وهشی نادان

ارسال نظر