کد خبر: 100557
A
دیده بان ایران؛

آیا مرده شور آیت الله مصباح یزدی فاسد است؟

هر چند فرزند آیت الله مصباح در تکذیبیه ای نه چندان محکم عنوان کرد که " آقای توکلی اشتباه می‌کنند و این اطلاعات غلط است. فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج آقا نبودند." اما شواهد امر حاکی از این است که غسال آیت الله مصباح کسی نبود جز "رضا مطلبی کاشانی اَبر بدهکار بانکی" که طی سال های گذشته بارها نام او در زمره متمول ترین شخصیت نزدیک به انقلابیون یا اصولگرایان مطرح شده است.

آیا مرده شور آیت الله مصباح یزدی فاسد است؟

به گزارش دیده بان ایران، در کنار جنجالی که عصر شنبه در رسانه های اجتماعی مطرح شد و به دنبال آن و به لطف دوربین هایی که پیشتر حسن روحانی در جریان اعتراضات آبان ماه مردم از وجود آنها ابراز رضایت کرده بود؛ دست نماینده انقلابی مجلس یازدهم برای همگان رو شد و حالا احمد توکلی از یک موضوع جذاب رسانه ای دیگر برای کاربران در شبکه های اجتماعی و مردم پرده برداشت و در یادداشتی مدعی شد که غسال آیت الله مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه های روحانیون سرشناس را به خانه خود می برد و غسل می دهد!

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی که چندی است بر شفافیت در سیاست و اقتصاد تاکید دارد در ادامه مطلبش می نویسد:  غسّال آیت الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت الله حق شناس است. ( همان شخصی که آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران در یک برنامه تلویزیونی به نقل از غسال آیت الله مصباح گفته بود که موقع غسل، میت چشمانش را گشوده و نگاهی مهربانانه به غسال انداخته است. این واقعه، تحت عنوان کرامت آیت الله مصباح مطرح شد!) همان ابرسرمایه داری که چندی پیش نیز برای حجت الاسلام پناهیان حاشیه آفریده بود. گرچه آقای پناهیان از خویش در برابر هجمه های ناجوانمردانه ای که علیه اش مطرح شده بود دفاع کرد اما در سخنانش اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصی وجود داشت که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است.

هر چند فرزند آیت الله مصباح در تکذیبیه ای نه چندان محکم عنوان کرد که " آقای توکلی اشتباه می‌کنند و این اطلاعات غلط است. فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج آقا نبودند." اما شواهد امر حاکی از این است که غسال آیت الله مصباح کسی نبود جز "رضا مطلبی کاشانی اَبر بدهکار بانکی" که طی سال های گذشته بارها نام او در زمره متمول ترین شخصیت نزدیک به انقلابیون یا اصولگرایان مطرح شده است.

رضا مطلبی کاشانی مثل سایر افراد هیات امنای آستان قدس، سیاسی نیست اما با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در فعالیت‌های خیریه مشارکت دارد؛ با علیرضا زاکانی در شناخت و مهار سرطان، با مجتبی رحماندوست و حبیب الله بوربور در مجمع خیرین امید کشور و با مرتضی نبوی، سید مصطفی میرلوحی و ابراهیم انصاریان (نزدیکان مهدوی کنی) در بنیاد خیریه غدیر. اکثر اعضای خانواده ملطبی ساکن کانادا هستند، اما یکی از فرزندان او که داماد ابوترابی‌فرد امام جمعه تهران است. کاشانی همچنین مالک تک ماکارون نیز هست و در ماجرای دریافت ارز وارداتی، حدود ۶ میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده که این رقم می‌تواند میزان نفوذ مطلبی کاشانی را نشان دهد.

هر چند اطلاعات بیشتری در مورد خانواده مطلبی کاشانی در دسترس نیست اما همین مقدار از نفوذ مطلبی کاشانی در بین مراجع و پدرخوانده های جریان اصولگرایی این سوال را مطرح می کند که او چگونه توانسته این مقدار از پشتیبانی را برای خود جمع کند؟

رضا مطلبی با حجت السلام پناهیان هم شریک است، دست‌کم خود پناهیان ساخت یک خانه با او را تایید کرده است، با این حال پناهیان تنها شریک او نیست و تیمی از مدیران رده بالا و میانی جمهوری اسلامی در نهادها و خیریه‌ها و شرکت‌های مختلف با او شریک و همکار هستند. بررسی سایر شراکت‌های او می تواند نشان دهد در چه نقاط حساسی، ثروت و قدرت در یک راستا قرار می‌گیرند. با این ارتباطات وسیع، چه کسی می‌تواند حتی درباره ثروت افسانه‌ای‌اش از او سوالی کند؟
 

 

منبع: دیده بان ایران



 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    چه خبره مملکت...

ارسال نظر