کد خبر: 102764
A

انتقاد تند خبرگزاری نزدیک به سپاه از سردار دهقان، سعید محمد و رستم قاسمی/ چرا با لباس نظامی و عنوان حکومتی برای خودتان تبلیغ می کنید؟/ مولوی عبدالحمید برای ضدانقلاب خوراک رسانه ای تهیه می کند

تسنیم نوشت: ورود آقای دهقان و دیگران به عرصه انتخابات البته منعی ندارد ولی این ورود با استفاده از لباس و عنوان نظامی محل انتقاد خواهد بود؛ انتقادی که به برخی افراد دیگر نظیر آقایان سعید محمد و رستم قاسمی نیز وارد است.

انتقاد تند خبرگزاری نزدیک به سپاه از سردار دهقان، سعید محمد و رستم قاسمی/ چرا با لباس نظامی و عنوان حکومتی برای خودتان تبلیغ می کنید؟/ مولوی عبدالحمید برای ضدانقلاب خوراک رسانه ای تهیه می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری تسنیم، یکی از دو خبرگزاری نزدیک به سپاه که برخلاف خبرگزاری فارس برای نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری تبلیغ می کند در گزارش انتقادی خود نسبت به تبلغات نامزدهای نظامی تحت عنوان های حاکمیتی هشدار داد.

مشروح این گزارش را در پی می خوانید:

آقای حسین دهقان در میان سیاسیون در معرض کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400، جزو معدود افرادیست که قصد خود را برای ورود به عرصه رقابت ها رسما اعلام کرده و در هفته‌های گذشته نیز مشغول برنامه‌هایی بوده که جنبه تبلیغی و آماده سازی برای ورود به این عرصه را دارد.

در این میان چند نقد به عملکرد وی وارد است که اولین آن، استفاده انتخاباتی از عنوان فعلی خود یعنی مشاورت فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی است.

ایشان تا کنون چندین جلسه باعنوان مشاور فرمانده کل قوا در امور نظامی با اقشار متعدد داشته است.

ورود آقای دهقان و دیگران به عرصه انتخابات البته منعی ندارد ولی این ورود با استفاده از لباس و عنوان نظامی محل انتقاد خواهد بود؛ انتقادی که به برخی افراد دیگر نظیر آقایان سعید محمد و رستم قاسمی نیز وارد است.

آقای سعید محمد فرمانده فعلی قرارگاه سازندگی سپاه است که فعالیت های اخیر وی رنگ و بوی انتخاباتی دارد و آقای قاسمی نیز که جزو همان افرادیست که ورودش به عرصه انتخابات محتمل به نظر می‌رسد، اخیرا نشست خبری با عنوان رسمی معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه برگزار کرده که در نوع خود چندان مسبوق به سابقه نیست.

از دیگر انتقادات به حسین دهقان، دیدار اخیر وی با مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت در زاهدان است. مولوی عبدالحمید ازجمله شخصیت‌های شاخته شده سیستان و بلوچستان است که سخنان و مواضع حاشیه‌ساز او بعضا در رسانه‌های ضد انقلاب به شکل گسترده و مشروح پوشش داده می‌شود.

طبق شنیده‌ها، آقای عبدالحمید تیم‌های مختلفی برای دیدار با افرادی که در معرض کاندیداتوری انتخابات هستند تشکیل داده که عمده اهداف آنها بجای پرداختن به موضوعات مرتبط با اهل سنت، پیشبرد اهداف سیاسی وی و لابی با سیاسیون است. (اینجا)

دیدار آقای دهقان با آقای عبدالحمید بجز ورود زودهنگام به انتخابات و ارسال پالس درخواست کمک توسط وی، چه مفهوم دیگری دارد؟

از طرف دیگر، آقای دهقان تاکنون چند سفر با رویکرد انتخاباتی به شهرهای مختلف در استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان و تبریز نیز داشته و ادامه این سفرها همچنان در دستور کار او قرار دارد؛ سفرهای غیرضروری که در مقطع فعلی که طبق گفته مسئولان، کشور در آستانه موج چهارم کرونا قرار دارد و مردم به صورت دائم از سوی مقامات ذی ربط از سفر به شهرهای مختف نهی می‌شوند، چندان توجیه پذیر نیست.

اینها انتقاداتی است که می‌توان به عملکرد انتخاباتی آقای دهقان وارد دانست و این سوال را پرسید که نسبت این رویکرد با عنوان درست حکمرانی شایسته که ایشان برروی آن تاکید دارند، چیست؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر