کد خبر: 104896
A
دیده بان ایران آخرین آرایش انتخاباتی اصولگرایان را بررسی می کند؛

لاریجانی منصرف شد/ ابراهیم رئیسی یک قدم تا اعلام کاندیداتوری

اظهارات این دو شخصیت نزدیک به علی لاریجانی و غلامرضا تاجگردون که گفته بود، علی لاریجانی تنها میتواند با کمک حاکمیت رئیس جمهور شود حاکی از این است که طبق شواهد علی لاریجانی در این وضعیت شرایط حضورش در پاستور فراهم نیست

لاریجانی منصرف شد/ ابراهیم رئیسی یک قدم تا اعلام کاندیداتوری

«ما شواهد و قرائنی داریم که حس می کنیم آقای رییسی می آیند و کاندیدا خواهند شد.» به گزارش دیده بان ایران؛ جمله بالا خبری بود که روز گذشته توسط منصور حقیقت پور سیاستمدار نزدیک به علی لاریجانی توسط رسانه جامعه روحانیت مبارز و مصطفی پورمحمدی منتشر شد و به نظر می رسد با توجه به اختلاف های متعددی که در جریان اصولگرایی رخ داده است احتمالا تا هفته های آتی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی زنگ ورود به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را به صدا در آورد.

همانگونه که پیش از این هم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی دیگر سیاستمدار نزدیک به علی لاریجانی در همین رابطه عنوان کرده بود که به احتمال هفتاددرصد رئیسی، رئیس جمهور است.

اظهارات این دو شخصیت نزدیک به علی لاریجانی در کنار مصاحبه اخیر غلامرضا تاجگردون با سالنامه اعتماد که گفته است، علی لاریجانی تنها میتواند با کمک حاکمیت رئیس جمهور شود حاکی از این است که طبق شواهد علی لاریجانی در این وضعیت شرایط حضورش در پاستور فراهم نیست و احتمالا با قوت پیدا کردن شرکت رئیسی در انتخابات، حاکمیت وظیفه ادامه پیگیری و نظارت قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین را برعهده او خواهد گذاشت.

ضمن اینکه شرط لاریجانی برای ثبت نام در انتخابات حمایت همه جانبه اصلاح طلبان و اصولگرایان سنتی از او بود که گویا در شرایط کنونی امکان پذیر نخواهد بود.

در این بین خبرگزاری فارس که به ارگان تبلیغاتی محمدباقر قالیباف تبدیل شده است با انتشار مصاحبه سردار یدالله جوانی علیه سعید محمد که از او به عنوان «جعبه سیاه تخلفات هلدینگ یاس» که ردپای قالیباف در آن مشاهده می شود؛ نشان داد که برای از میدان به در کردن رقبای قالیباف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

اما در این بین برخی اصولگرایان اعتقاد دارند که قالیباف تحت هیچ شرایطی با رئیسی رقابت نخواهد کرد. 

روسای دو قوه مقننه و قضاییه از مدت ها قبل سفرهای استانی خود را جهت آنچه «نظارت میدانی» می نامند آغاز کرده اند.

قالیباف در قامت مرد میدان جهاد با حضور در مناطقی که در حوزه نمایندگی اش نیست وعده رسیدگی به مشکلات مردم را می دهد و ابراهیم رئیسی که در آغاز تنها درباره امور قضایی مردم سخن می گفت، بار دیگر در قامت سیدمحرومان لب به انتقاد از عملکرد دولت گشوده و برای بازگشایی کارخانه اولتیماتوم صادر می کند.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی امروز هم در نشست شورایعالی قضا و تنها یک روز مانده به برگزاری نشست وین که قرار است با حضور نماینده آمریکا درباره رفع بن بست برجام برگزار شود گفت: «اگر اینقدر که  آقایان جلسه گذاشتند تا بتوانند از غربی ها یک امکانی برای این کشور بگیرند جلسه برای رفع موانع تولید در کشور می گذاشتند، بسیار می توانست موثر باشد.»

کنایه ای سنگین به دولت حسن روحانی که با استقبال رسانه های اصولگرا و صداوسیما مواجه شد.

با این توصیف و گردابی که اصولگرایان در آن فرو رفته اند و هر روز یکی از هم طیف هایشان ادعای نامزدی می کنند و البته با تلاش احمدعلم الهدی که از مدت ها قبل به دنبال جلب رضایت آیات اعظام قم برای دعوت از داماداش جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته! ابراهیم رئیسی یک قدم بیشتر تا رسیدن به وزارت کشور و به دنبال آن پاستور فاصله نداشته باشد و به احتمال قوی او جانشین حسن روحانی خواهد شد.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر