کد خبر: 106264
A
دیده بان ایران:

نقش سردار آبرومند در دستکاری بودجه ۱۴۰۰ / از جانشینی قرارگاه جنگ نرم تا مجلس انقلابی!

کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم هم امروز در توضیح این تخلف تیم قالیباف گفت: چند ماه به صورت شبانه روزی بر روی بودجه کار کردیم اما نهایتا جداول در ۲۵فروردین با تاخیر به دولت ارسال شد و همچنین در برخی از احکام بودجه تغییراتی صورت گرفته بود که با آنچه که نمایندگان به تصویب رسانده بودند، تفاوت داشت.

نقش سردار آبرومند در  دستکاری بودجه ۱۴۰۰ / از جانشینی قرارگاه جنگ نرم تا مجلس انقلابی!

به گزارش دیده بان ایران؛ روز چهارشنبه هفته گذشته -یکم اردیبهشت- بود که علی خضریان، نماینده جبهه پایداری در مجلس، در توییتی محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس و الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، را متهم کرد که این افراد ارقام و اعداد بودجه سال جاری را پس تصویب آن در مجلس، تغییر داده‌اند.

او خطاب به این دو نماینده نوشت "متاسفانه بررسی ⁧بودجه ۱۴۰۰⁩ حاکی از تغییرات گسترده ارقام و اعداد پس از رای‌گیری لایحه بودجه در صحن ⁧مجلس⁩ با اطلاع و تایید شما است."

تا آنجا که در کمال تعجب جدول‌ها ۲۵روز پس از تصویب بودجه ابلاغ شده که در نوع خود بی‌نظیر است».

خضریان همچنین در توییت دیگری از «ایجاد رانت» برای «عده‌ای خاص» خبر داده و گفته «تذکرات متعدد نمایندگان پیرامون این موضوع که شنیده نشد».

دیده بان ایران:پشت پرده دستکاری بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس انقلابی کیست؟/ چه کسانی با اعمال تغییرات در جداول بودجه ذینفع می شدند؟

کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم هم امروز در توضیح این تخلف تیم قالیباف به برنا گفت: چند ماه به صورت شبانه روزی بر روی بودجه کار کردیم اما نهایتا جداول در ۲۵فروردین با تاخیر به دولت ارسال شد و همچنین در برخی از احکام بودجه تغییراتی صورت گرفته بود که با آنچه که نمایندگان به تصویب رسانده بودند، تفاوت داشت. 

او ادامه می دهد: اعتقادمان بر این است بودجه نوشته شده و به تصویب رسیده توسط مجلس با بودجه ای که به دولت ارجاع شد تفاوت دارد. هیئت رییسه باید توضیح دهد که چرا برخی از احکام بودجه جابه‌جا شده است. ؟

دلخوش همچنین از تیمی خبر می دهد که با دستکاری در بودجه، لایحه تنظیم شده و مورد تایید خودشان را به دولت ارجاع داده اند. دستکاری که سابقه نداشته است.

اما کدام «تیم» پشت پرده "دستکاری بودجه" هستند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ یک رسانه نزدیک به جبهه پایداری که طی ماه های اخیر اختلاف آنها با اصولگرایان شدت پیدا کرده است درباره همین موضوع می نویسد:  «جمال الدین آبرومند» دستیار ریاست مجلس در امور آبادانی و پیشرفت و الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق عضو تیمی هستند که بدون اطلاع نمایندگان د بودجه دست برده اند تغییرات صدها میلیارد تومانی را در ردیف های بودجه 1400 اعمتال کرده اند.

این رسانه همچنین خبر داده است که محمدباقر نوبخت و حسن روحانی پس از اطلاع از ماجرا قصد بازگرداندن بودجه به مجلس را داشتند که محمدباقر قالیباف با اطلاع از این موضوع متعهد می شود بودجه را به حالت قبل برگرداند.

اما «جمال الدین آبرومند» کیست؟

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ جمال الدین آبرومند شهریور ماه سال گذشته در سکوت خبری توسط قالیباف به عنوان دستیار رئیس مجلس در حوزه خدمت و پیشرفت منصوب شد. او پیش از این جانشین قرارگاه جنگ نرم سپاه و فرمانده دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین بود.

اواسط فروردین ماه گذشته برخی رسانه های از خلع درجه او نوشتند که سردار رمضان شریف در واکنش به این خبر اعلام کرد که "خلع درجه سردار آبرومند معاون هماهنگ کننده سابق سپاه صحت نداشته و خبر جعلی و ساختگی یک کانال تلگرامی در این خصوص به شدت تکذیب می شود."

نام سردار آبرومند نخستین بار به واسطه مصاحبه محمدسرافراز با عبدالرضا داوری در رسانه های کشور مطرح شد. 

این سردار سپاه تا تیرماه ۱۳۹۷ به عنوان معاون هماهنگی سپاه پاسداران فعالیت می‌کرد و در عین حال، رئیس هیئت مدیره بنیاد تعاون سپاه بود.

خرداد ۱۳۹۳ وقتی قرارداد ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران با بنیاد تعاون سپاه امضا شد، نام آبرومند و سردار مهردادی نیز ذیل تفاهمنامه بین دو نهاد بود.

تا اینکه در تیرماه ۱۳۹۷ به طور ناگهانی از معاونت هماهنگی سپاه برکنار شد و حسین سلامی که آن زمان جانشین فرمانده سپاه بود، با حفظ سمت، سرپرستی معاونت هماهنگی را نیز بر عهده گرفت. آبرومند پس از برکناری به عنوان «جانشین قرارگاه جنگ نرم» سپاه منصوب شد. همزمان با برکناری آبرومند از معاونت هماهنگی سپاه، در شبکه‌های اجتماعی شایعاتی درباره نقش او در فساد منتشر شد.

شهریور ماه گذشته که آبرومند توسط قالیباف به بهارستان رفت برخی رسانه ها اعلام کرده بودند که رئیس مجلس از انتصاب آبرومند منع شده است اما کمی بعد مشخص شد آبرومند در خانه ملت سکنی گزیده است.

اینکه کدام نهاد و یا سازمان در دستکاری بودجه ذینفع بوده اند و تیم مورد اشاره کاظم دلخوش با نفوذ در بودجه به دنبال چه اهدافی بودند هنوز مشخص نیست. اما به نظر می رسد با توجه به عزم قالیباف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری؛ افشاگری علیه رئیس جهادی مجلس انقلابی سرعت بیشتری به خودش بگیرد.

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر