کد خبر: 106640
A

ماجرا از آن قرار بود که نمایندگان مدعی بودند، بندهایی از بودجه پس از تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان به صورت پنهانی و بدون اطلاع نمایندگان تغییر کرده و به دولت ابلاغ شده است. دولت اما در این مسیر بی‌طرف باقی ماند و به آنچه رییس حوزه ریاست مجلس و مشاور قالیباف «موضوع داخلی مجلس» عنوان کرده بود، ورود نکرد تا اینکه روز گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی، با انتشار جدولی از تغییر 7 هزار و 825 میلیارد تومانی اعتبارات برخی نهادها چون صداوسیما، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، قوه قضاییه، صندوق ذخیره بسیجیان و... خبر داد.

به گزارش دیده بان ایران؛ جنجال‌های مجلس یازدهم پایان ندارد. روزی سفر با بیش از یکصد همراه، روز دیگر سفر خانوادگی و دنا پلاس و واکسن و حالا هم تغییر بودجه بدون اطلاع نمایندگان. این‌بار اما ماجرا تفاوتی اساسی دارد. تقریبا در تمام موارد ذکر شده، مجلسی‎‌ها و یاران محمدباقر قالیباف به عنوان رییس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موضوع را به پروپاگاندا رسانه‌های منتقد رییس قوه مقننه ربط می‌دادند اما این‌بار خبری از دیگر رسانه‌ها نیست، همه‌ چیز از درون مجلس آغاز شد. زمانی که علی خضریان یکی از نمایندگان تهران و از جمله منتقدان قالیباف و اعضای جبهه پایداری، با انتشار یک پست اینستاگرامی این غائله را کلید زد و سپس ماجرا با نامه 100 نماینده مجلس به هیات رییسه پارلمان وارد فازی به‌ مراتب جدی‌تر شد. ماجرا از آن قرار بود که نمایندگان مدعی بودند، بندهایی از بودجه پس از تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان به صورت پنهانی و بدون اطلاع نمایندگان تغییر کرده و به دولت ابلاغ شده است. دولت اما در این مسیر بی‌طرف باقی ماند و به آنچه رییس حوزه ریاست مجلس و مشاور قالیباف «موضوع داخلی مجلس» عنوان کرده بود، ورود نکرد تا اینکه روز گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی، با انتشار جدولی از تغییر 7 هزار و 825 میلیارد تومانی اعتبارات برخی نهادها چون صداوسیما، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، قوه قضاییه، صندوق ذخیره بسیجیان و... خبر داد. این جدول مثال بمبی در فضای خبری منتشر شد و موجبات تشکیل اتاقی در شبکه اجتماعی «کلاب‌هاوس» را فراهم آورد. اتاقی مجازی که در آن خبرنگاران از احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس، مجتبی رضاخواه نماینده تهران، حسین قربان‌زاده دبیر کارگروه تحول مجلس و سیدمحمود رضوی مشاور فرهنگی قالیباف درباره این ابهامات متعدد پرسیدند. این جمع 4 نفره اکثر موارد را قبول نداشت. امیرآبادی فراهانی در این اتاق تاکید کرد که هیات رییسه کمیسیون تلفیق 10 فروردین باتوجه به مجوزی که 27 اسفند ماه از صحن علنی مجلس گرفت، اقدام به رفع ایرادات شورای نگهبان کرده و همین مساله سبب شده تا برخی بندهای بودجه با توجه به ایرادات این شورا تغییر کند. رضوی اما صراحتا جدول منتشر شده را «جعلی» معرفی و «دولت و ایرنا» را به «جعل» متهم کرد. رضاخواه اما آرام‌تر سخن گفت و به شرح گفت‌وگوی خود با «علی خضریان» پرداخت و گفت: «به خضریان گفتم بیا ببینیم حرف شما چیست. ایشان می‌گفت ارقام و اعداد تغییر کرده و به عنوان مثال به بودجه قرارگاه امام حسن اشاره کرد و من گفتم این اتفاق رخ نداده است.» او سپس با بیان اینکه بودجه تقدیمی دولت «854 هزار میلیارد بوده و پس از بررسی مجلس به هزار هزار دویست میلیارد تومان تبدیل شده»، تلاش کرد برخی تغییرات ایجاد شده را طبیعی جلوه دهد. در این میان پیگیری‌های خبرنگار اعتماد حاکی از آن است که موضوع تغییر جداول بودجه از طریق صادق محصولی و با اهداف انتخاباتی طراحی شده است. 

منبع: اعتماد

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر