کد خبر: 108411
A
دیده بان ایران:

اقامت فرزند «علی لاریجانی» در آمریکا و سلامت «محسن رضایی» باعث تاخیر اعلام نتایج صلاحیت ها توسط شورای نگهبان شد

خبرگزاری فارس -نزدیک به سپاه- در همین رابطه با اعلام این خبر نوشت: یکی از دلایل این تاخیر، بحث و بررسی وضعیت اقامت فرزند یکی از کاندیداهای مشهور در آمریکا از نظر اقامت و تابعیت است و مساله مورد بحث دیگر مربوط به احراز سلامت جسمی یک کاندیدای باسابقه است. اشاره این خبرگزاری به فاطمه اردشیر لاریجانی دختر علی لاریجانی و زندگی او در آمریکا است که پیشتر رسانه های نزدیک به جبهه پایداری نسبت به آن هشدار داده بودند.

اقامت فرزند «علی لاریجانی» در آمریکا و سلامت «محسن رضایی» باعث تاخیر اعلام نتایج صلاحیت ها توسط شورای نگهبان شد

به گزارش دیده بان ایران, عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در تازه ترین اظهاراتش مبنی بر اعلام نتایج بررسی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که جلسات شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها فردا و پس فردا هم ادامه دارد و سه شنبه جلسه نهایی برگزار می‌شود.

در همین حال خبرگزاری فارس -نزدیک به سپاه- در همین رابطه با اعلام این خبر نوشت: یکی از دلایل این تاخیر، بحث و بررسی وضعیت اقامت فرزند یکی از کاندیداهای مشهور در آمریکا از نظر اقامت و تابعیت است و مساله مورد بحث دیگر مربوط به احراز سلامت جسمی یک کاندیدای باسابقه است. 

به گزارش دیده بان ایران اشاره این خبرگزاری به فاطمه اردشیر لاریجانی دختر علی لاریجانی و زندگی او در آمریکا است که پیشتر رسانه های نزدیک به جبهه پایداری نسبت به آن هشدار داده بودند.

رسانه آمریکایی فاکس نیوز سه سال قبل با انتشار گزارشی از زندگی فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در آمریکا نوشته بود: «مقام‌های ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند، اما بچه های خود را به ایالات متحده می‌فرستند.»

گفتنی است فاکس نیوز اطلاعات بیشتری درباره وضعیت مهاجرتی فاطمه اردشیر لاریجانی ارائه نکرد و از گزارش آن مشخص نیست که آیا او با گرین کارت در آمریکا به سر می‌برند یا تابعیت و گذرنامه آمریکایی دارند.

همچنین تشکیک اعضای شورای نگبهان در سلامت جسمی «سردار محسن رضایی» از دیگر عوامل تاخیر در اعلام نامزدهای نهایی انتخابات توسط شورای نگهبان است که گفته می شود سردار رضایی طی ساعات آینده قصد دارد نگرانی اعضا را در این رابطه برطرف نماید.

انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در حالی قرار است 28 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار شود که بسیاری از فعلان سیاسی نسبت به استقبال مردم از این انتخابات ابراز تردید کرده اند.

سخنگوی شورای نگهبان اما پیشتر و در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده است که عدم مشارکت حداکثری مردم از انتخابات ریاست جمهوری مشکلی را برای مشروعیت نظام به دنبال نخواهد داشت.

این در حالی است که برخی تحلیلگران مسائل سیاسی در ایران پیشنهاد داده اند که شورای نگهبان با گشاده دستی در بررسی صلاحیت نامردها می تواند در میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیر گذار باشد.

اظهارنگرانی نسبت به سختگیری اعضای شورای نگهبان نسبت به بررسی صلاحیت نامزدها تا جایی پیش رفته است که حتی فعلان اصولگرا نیز نسبت به نتیجه آن ابراز نگرانی کرده اند.

خبرگزاری فارس اخیرا خبر داده است که شورای نگهبان معیارها و شاخص های تعیین شده در قانون اساسی خصوصا از نظر شرایط مدیر، مدبر، رجل سیاسی و رجل مذهبی را در تک تک 40 نامزدی که از میان ثبت نامی ها شرایط ثبت نام را داشتند، بررسی و تعیین تکلیف کرده که گفته می شود اغلب این نامزدها تاکنون احراز صلاحیت نشده‌اند.

منبع: دیده بان ایران

یغما فشخامی

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر