کد خبر: 110029
A

روایت سال ها پیش آیت‌الله هاشمی درباره دخالت مصلحی تایید شد

آیت الله هاشمی در ۱۲ آبان ۱۳۹۵ در دیدار با «جمعی از مورخان، استادان و دانشجویان تاریخ»، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گفته بود: «وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود با این اقبالی که روز‌به‌روز و بلکه ساعت به ساعت به ایشان می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌ها ۱۰ساله ما را پنبه می‌کند»

روایت سال ها پیش آیت‌الله هاشمی درباره دخالت مصلحی تایید شد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله هاشمی در ۱۲ آبان ۱۳۹۵ در دیدار با «جمعی از مورخان، استادان و دانشجویان تاریخ»، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گفته بود: «وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود با این اقبالی که روز‌به‌روز و بلکه ساعت به ساعت به ایشان می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌ها ۱۰ساله ما را پنبه می‌کند»

 همان زمان رسانه های رسمی و شورای نگهبان روایت هاشمی را تکذیب کردند؛ حالا با اظهارات وزیر سابق اطلاعات مشخص شد هاشمی راست  گفته و این شورای نگهبان بوده که ادعای کذب منتشر کرده است. 

هر چند امروز هم کدخدایی مدعی شده که حرف های نهادهای اطلاعاتی در تایید صلاحیت ها موثر نبوده اما بعید به نظر می رسد ادعای کدخدایی صحیح باشد. 

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ادعای حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات مبنی بر نقش داشتن وی در ردصلاحیت آیت الله هاشمی در سال 92 گفت: «‌آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد».

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پیامی توییتری نوشت: «‌آقای مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی ایشان نیز به شدت اعتراض شد و اعضا آنرا قبول نداشتند. نمی خواهم برخورد آقایان را در جلسه با ایشان بگویم. 

شورا گزارش نهادهای قانونی را بررسی می کند و نهایتا بر اساس تشخیص و رای اعضا نتیجه اعلام می گردد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر