کد خبر: 115534
A

علی محمد نمازی: نشانه‌هایی از تکرار دوران احمدی‌نژاد دیده می‌شود/ تکیه رئیسی بر «امدادهای غیبی » یادآور همان دوره احمدی نژاد است

عضو شورای مرکزی کارگزاران سعی دارد که زود قضاوت نکند اما سفرهای استانی را مفید ندانسته و معتقد است که می‌تواند زیان‌آور و نشانه‌ای از تکرار دوره احمدی‌نژاد باشد.

علی محمد نمازی: نشانه‌هایی از تکرار دوران احمدی‌نژاد دیده می‌شود/ تکیه رئیسی بر «امدادهای غیبی » یادآور همان دوره احمدی نژاد است

به گزارش دیده بان ایران؛ حواشی بازدید سرزده رئیسی از داروخانه 29 فروردین و بیان انتقاداتی مثل اینکه مگر نمی‌شد رئیس جمهور چنین کاری را به مدیران و افراد مورد اعتماد خود بسپارد، تمام نشده بود که دیدیم رئیسی در دومین روز از شروع به کار دولت خود راهی سفر به خوزستان شد. بسیاری از رسانه‌ها و برخی در فضای مجازی با کنایه به آن صبح جمعه‌ای که روحانی تازه باخبر شده بود، از سفر صبح جمعه رئیسی استقبال کردند اما این اقدام وی از جهاتی نیز مورد نقد قرار گرفته است. 

 

مثلا این سوال به ذهن رسید که آقای رئیسی در این سفر امکان تعریف پروژه و طرح جدیدی در راستای رفع مشکلات استان را داشته و حضورش عملا کمکی به حل مسائل کرده است؟ اگر این طور نیست و قرار است که همان طرح‌های قبلی و طبق برنامه قبلی پیگیری شود، این سفر چه فایده‌ای داشت؟ آیا این هم نمونه‌از رفتارهای پوپولیستی و تلاشی برای جلب توجه عموم مردم نیست؟ یا مثلا این سوال به ذهن رسید که سرکشی رئیس جمهور در دومین روز کاری دولت به غسالخانه آن هم در این شرایط که مردم درگیر کرونا هستند و انتظار دارند دولت فکری برای زنده ماندن آنها کند، چه فایده‌ای دارد؟

 
علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران قضاوت درباره اینکه آیا دولت رئیسی شبیه دولت احمدی‌نژاد خواهد بود را سخت توصیف می‌کند اما از منتقدان برخی اقدامات رئیسی است. 

او در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» با اشاره به اینکه « نشانه‌هایی وجود دارد که ما را به این نتیجه می‌رساند که دولت جدید با دولت احمدی‌نژاد شباهت‌هایی دارد» گفت: « بالاخره سه نفر از کابینه در دوره احمدی‌نژاد وزیر و نه نفر وزیر هم در آن دوره معاون وزیر بوده‌اند.» 

وی افزود: «از طرفی برخی صحبت‌ها مثل بحث امدادهای غیبی مطرح می‌شود که یادآور آن دوره است. البته این صحبت زمینه قرآنی هم دارد هم آن به مساله جنگ مربوط است. در اداره کشور با توجه به مشکلات و مسائل اما رئیس جمهور و دولت ضمن توکل بر خدا باید تمرکز خود را بر ارائه بهترین برنامه و اجرایی کردن آن قرار دهند. اینکه صرفا بگوییم خداوند به ما توجه خاصی دارد، درست نیست چون این دیدگاه در دهه اول و دوم انقلاب هم حاکم بود و ضربه آن را هم خوردیم. در دوره احمدی‌نژاد حتی معلوم شد که با این موضوع با صداقت هم برخورد نمی‌شد لذا دولت باید با توجه، صداقت، آگاهی، زیرکی و بسیج همه نیروها و اراده ملی به اداره کشور بپردازد».

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در انتقاد از برخی اقدامات رئیسی در این مدت نیز، می‌گوید: «سفرهای استانی یکی از اقدامات آقای رئیسی است که اگر با ظرفیت و منابعی همراه نباشد، نه تنها فایده ندارد بلکه زیان هم دارد. دقت داشته باشید که طرح‌ها و پروژه های استانی از سال قبل پیش‌بینی شده، تصویب شده و تایید شده است. حال اگر مثل قبل این امکان باشد که در سفرهای رهبری و ریاست جمهوری پروژه‌های جدیدی تعریف و تامین منابع شود، سفر استانی رئیسی جمهور مثل همین سفر خوزستان می‌تواند مفید باشد اما به نظر من که سال‌ها کار اجرایی کرده‌ام در غیر این صورت چنین سفرهایی فایده ندارد. اگر پولی در بساط نباشد و بعد سفر رئیس جمهور به همان برنامه‌های قبلی پرداخته شود، حتی موجب افزایش توقعات خواهد شد و اگر آن پروژه‌ها به موقع اجرایی نشود و تاخیر داشته باشد، موجب ایجاد نارضایتی‌هایی خواهد شد و زیان‌آور است».

نمازی تاکید کرد: «آقای رئیسی باید توجه کنند که این سفر باید یک نتیجه خارج از وضع عادی داشته باشد و برای مردم محسوس شود که حضور رئیس جمهور موجب چه اتفاقاتی شده است. اگر چنین نتیجه‌ای در کار نباشد، این سفرهای نتیجه معکوس دارد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر