کد خبر: 123397
A
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دیده بان ایران خبر داد؛

میر تاج الدینی: یکی از پیشنهادات بودجه سال آینده واردات دارو با ارز آزاد است

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به سایت دیده بان ایران گفت: یکی از پیشنهادات بودجه سال آینده واردات دارو با ارز آزاد است. احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو وجود دارد، با واردات دارو با ارز آزاد، بیمه ها ما به التفاوت آن را به بیماران برمی‌گرداند

میر تاج الدینی: یکی از پیشنهادات بودجه سال آینده واردات دارو با ارز آزاد است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «دارو در سال 1401 با ارز آزاد وارد خواهد شد» این اظهارات همایون سامه‌یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار دیده‌بان ایران است. خبری که اگر به مرحله اجرا برسد کمبود و قیمت دارو به بالاترین حد خود در چند سال اخیر می‌رسد. این اظهارات با تایید نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همراه شد. میر تاج الدینی می گوید:« یکی از پیشنهادات بودجه سال آینده واردات دارو با ارز آزاد است» درباره جزییات این موضوع با این نماینده مجلس گفت و گو کرده ایم.

 محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با سایت دیده بان ایران در خصوص ارز دارو و کمبود آن گفت‌وگو کرده، که مشروح آن را در ادامه می خوایم؛ 

*آقای میرتاج‌الدینی! آقای نجف آبادی در اظهاراتی اذعان کردند که از سال 1401 واردات دارو با ارز آزاد یا همان نیمایی انجام خواهد شد در حالیکه شما در گفت‌وگویی اظهار کردید که ارز 4200 تومانی برای گندم و دارو حذف نخواهد شد! بالاخره ارز 4200 حذف شده یا نه؟

بنده در خصوص بودجه صحبت کردم. در لایحه بودجه 1401 پیشنهادی برای حذف ارز 4200 برای دارو و گندم نیامده است اما کمیسیون بهداشت و یا سایر کمیسیون‌ها می‌توانند در خصوص بودجه پیشنهاداتی را ارائه دهند و اگر مجلس تصویب کند، بدان شکل به مرحله عمل خواهد رسید. یکی از پیشنهادات این است که این یارانه‌ای که به دارو اختصاص می‌دهند به مصرف کنندگان نهایی برسد یعنی دارو با ارز نیمایی وارد کشور شود و این مابه التفاوت را از طریق بیمه‌ها به مصرف کنندگان برگردانده شود. بنابراین اظهارات بنده با اظهارات آقای نجف آبادی تعارضی ندارد.

*اما آقای نجف‌آبادی پیشنهاد نمایندگان را نگفت ایشان گفتند که در 1401 به طور کلی ارز 4200 تومانی برای همه داروها حذف خواهد شد یعنی بحث پیشنهاد از طرف مجلس را اصلا مطرح نکردند!

در پیشنهاد دولت این صحبت مطرح نشده است. حالا آقای نجف آبادی یا نمایندگان می‌توانند پیشنهاد دهند و کمیسیون می‌تواند آن را تایید و یا تکذیب کنند.

*اما بحث اینجاست آقای نجف آبادی اظهار کردند که دولت می‌خواهد این ارز را از سبد دارویی حذف کند!

یکی از پیشنهادات بودجه سال آینده واردات دارو با ارز آزاد است. احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو وجود دارد، با واردات دارو با ارز آزاد، بیمه ها ما به التفاوت آن را به بیماران برمی‌گرداند  

*این امکان وجود دارد که در لایحه چنین چیزی مطرح نشده باشد اما این حذف صورت گیرد؟

نمی‌دانم از خود آقایان سوال کنید.

منبع: سایت دیده بان ایران- ناریلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر