کد خبر: 127579
A
دیده‌بان ایران گزارش می دَهد:

بخش انگلیسی سایت Khamenei.ir انتشار مقاله های «کاترین شاکدام» را تایید کرد

درباره انتشار مصاحبه ها و مقالات فردی به نام «کاترین پرز شاکدام» در رسانه های ایرانی از جمله مشرق نیوز، رسالت، پرس تی وی و بخش انگلیسی سایت Khamenei.ir. فیس بوک این سایت این موضوع را تایید کرد اما توضیح داده است که خانم شاکدام از سال 96 دیگر ارتباطی با بخش انگلیسی این سایت نداشته است.

بخش انگلیسی سایت Khamenei.ir انتشار مقاله های «کاترین شاکدام» را تایید کرد

به دنبال انتشار گزارش سایت دیده‌بان ایران درباره انتشار مصاحبه ها و مقالات فردی به نام «کاترین پرز شاکدام» در رسانه های ایرانی از جمله مشرق نیوز، رسالت، پرس تی وی و بخش انگلیسی سایت Khamenei.ir. 

بخش انگلیسی Khamenei.ir در واکنش به شایعات و ادعاهای یک نویسنده توضیحاتی ارائه و آن را تکذیب کرد.

در این توضیحات آمده است:

این نویسنده هیچگونه ارتباط مستقیم نداشته و صرفا چند مطلب در سالهای ۹۴ تا ۹۶ توسط فعالان رسانه‌ای ارسال کرده است

 پیرو گسترش برخی شایعات در خصوص ادعای ارتباط نویسنده‌ای به نام shakdam با بخش انگلیسی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، شایان ذکر است این رسانه ستون‌نویس ثابت یا غیرثابت ندارد و نویسنده مزبور هیچگونه ارتباط مستقیم با پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir نداشته است.

 این نویسنده صرفا در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از طریق برخی فعالان رسانه‌ای علاقمند به انقلاب اسلامی، مطالب و یادداشت‌هایی را در موضوعات مرتبط با ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی ارسال کرده که برخی از آنها در این رسانه منتشر شده و پس از سال ۱۳۹۶ نیز هیچ‌گونه ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما باتوجه به تغییر مواضع و رویکردهای اخیر این نویسنده و عدم رعایت قواعد حرفه‌ای، مطالب نویسنده مزبور از این رسانه حذف شده است.

گفتنی است دیده بان ایران روز گذشته به نقل از یک رسانه نزدیک به احمدی نژاد نوشت: نویسنده و تحلیلگر یهودی که در رسانه های اصولگرا مثل تسنیم و مشرق نیوز و سایت انگلیسی آیت الله خامنه ای یادداشت منتشر می کرد با انتشار مطلبی در تایمز اسرائیل مدعی شده است که یک مامور نفوذی در جمهوری اسلامی بوده است.

این فرد که « کاترین شکدم» نام دارد تصویر بزرگش در روزنامه رسالت به عنوان یک تحلیلگر انگلیسی که به دین اسلام مشرف شده است منتشر شده و در متن این گزارش که به نظر می رسد در گفت وگو با سایت نزدیک به محافل امنیتی -مشرق نیوز- انجام شده درباره چگونگی فعالیتش گفته بود:  «من به طور اتفاقی ازطریق دوستانم در دانشگاه با اسلام آشنا شدم. اطمینان خاطری که آنها نسبت به اسلام داشتند مرا وادار ساخت که قرآن را بخوانم.«وی می افزاید: »آن لحظه‌ای که قرآن را در دست گرفتم، دانستم که زندگی‌ام دیگر به خودم تعلق ندارد» شکدم در بخش دیگری از این مصاحبه  تاکید می کند که: «زیبایی واقعی ایران در مردم این سرزمین نهفته است.»

متن کامل این گزارش را می توانید اینجا بخوانید.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر