کد خبر: 129233
A

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:با حذف ارز ترجیحی دارو به مردم یارانه ریالی خواهیم داد /مردم نگران حذف ارز ترجیحی دارو نباشند

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تایید خبر حذف ارز ترجیحی دارو به سایت دیدبان ایران گفت: مجلس به‌جای ارز ترجیحی، یارانه ریالی را در اختیار دولت قرار داده است. در مجلس 170 هزار میلیارد تومان برای خرید کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده شده است. برای جبران حذف ارز 4200 بودجه 33 هزار میلیارد تومانی در اختیار بیمه سلامت قرار دادیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:با حذف ارز ترجیحی دارو به مردم یارانه ریالی خواهیم داد /مردم نگران حذف ارز ترجیحی دارو نباشند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزگذشته  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ضمن دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از حذف ارز ترجیحی دارو خبر داد. خبری که چند ساعت بعد با کامنت "فعلاً حذف نخواهد شد" سخنگوی وزارت بهداشت همراه شد، سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از حذف ارز ترجیحی در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات خبر داده بود؛ موضوعی که بهرام دارایی رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت آن را تایید کرده و به صدا و سیما گفته است:« در سال ۱۴۰۱ با انتقال منابع ارز ترجیحی به بیمه‌ها، ارز دارو مستقیما به دست بیماران می‌رسد و این سازوکار باعث از بین رفتن کمبود‌های دارویی خواهد شد.»

درباره سازوکار حذف ارز ترجیحی دارو  سایت دیده بان ایران با محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت و گو کرده است. 

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تایید خبر حذف ارز ترجیحی دارو درباره دلایل حذف ارز ترجیحی و سازو کار آن گفت: ما به‌جای ارز ترجیحی، یارانه ریالی را در اختیار دولت قرار دادیم. در مجلس 170 هزار میلیارد تومان برای خرید کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده شده است. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در رابطه با جبران حذف ارز ترجیحی به دیده بان ایران گفت: برای جبران حذف ارز 4200 بودجه 33 هزار میلیارد تومانی در اختیار بیمه سلامت قرار دادیم.

میرتاج الدینی افزود: 21 هزار میلیارد از قبل برای حذف ارز ترجبحی دارو در نظر گرفتیم که ما به این رقم  12 هزار میلیارد تومان دیگر برای جاماندگان بیمه سلامت در نظر گرفتیم. 6 هزار میثلیارد تومان از این 12 هزار میلیارد برای جاماندگان بیمه سلامت، 5 هزار میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج و یک هزار میلیارد تومان هم برای بیمه تکمیلی جانبازان اختصاص دادایم.

نماینده تبریز در مجلس یازدهم درباره مقدمات حذف ارز ترجبحی دارو  گفت: ابتدا دولت باید مقدمات حذف ارز ترجبحی را آماده و بعد اقدام به حذف آن کند. مقدمات حذف ارز 4200 تومانی این است که دولت ابتدا برای همه مردم پوشش بیمه‌ای در نظر بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با اشاره به نگرانی مردم در باره حذف ارز 4200 تومانی  دارو و تجهیزات پزشکی گفت: بنده خطاب به مردم می‌گویم که نگران حذف ارز ترجیحی برای دارو نباشند.هرموقع دولت بعد از حذف ترجیحی دارو مابه‌التفاوت آن را از طریق دفترچه‌های بیمه به مردم داد؛ در این شرایط دارو برای مردم محسوس گران نخواهد شد.

میرتاج‌الدینی در رابطه با احتمال گرانی دارو خاطرنشان کرد: ما 60 الی 70 درصد بودجه‌ دارو را در اختیار بیمه‌ها در جهت گران نشدن دارو اختصاص خواهیم داد؛ یعنی دولت یارانه دارو را به شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: برنامه بودجه ما بدین شکل است که یارانه دارو حذف نشده فقط شیوه آن تغییر کرده که آن هم در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت مقدمات حذف ارز 4200 را فراهم کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم ضمن تاکید بر تامین دارو با ارز ترجیحی برای چند ماه آینده، گفت: در حال حاضر دولت برای چند ماه ارز ترجیحی به داروخانه‌ها داده یعنی تا به الان واردکنندگان با ارز ترجیحی دارو وارد می‌کردند؛ تا دولت مقدمات حذف ارز ترجیحی را فراهم می‌کند، برای چند ماه داروهای وارد شده با ارز ترجیحی در انبارها و داروخانه‌ها موجود است.

میرتاج‌الدینی در پایان خطاب به داروخانه‌ها و توزیع‌ کنندگان دارو اظهار کرد: باید داروخانه‌ها داروهایی که با ارز ترجیحی خریداری شده است را با همان قیمت ارز 4200 تومانی به مردم ارائه دهند.

 

منبع: سایت دیده بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر